Kuparilehti, Episcia

Saakeli, missasin =(

Älä itke. Kyllä nuo tekee vielä uusia rönsyjä.

En itke, olen jo päässyt yli tästä kamalasta asiasta =D

oletkos kokeillut pelkästä lehdestä juuruttaa ,minä kokeilin ja hyvin juurtui ainakin tuo mun nimetön.

Tosiaan toinen taimi purkissa on lehdestä kasvatettu ja toinen rönsystä, mutta lehdestä lähtee hitaammin.

Ohoijaa nyt on koulikku tainakin seitsemäkymmentä tainta,mihinkä mä joudun näittenkassa,yksipussillinenkin olis riittänyt ,mut tyhmä kylvinkin kaksipussia ,ja nyt oon ihan pihalla niittenkassa mihin saisin kaikki mahtumaan kun loputkin pitäis vielä jossain vaiheessa koulia .vielä olis tuuonverran koulittavaa.

nämä kaksi lootaa pitäis viel koulia vähän myöhemmin ,taidan olla naimisissa niittenkassa ,sanoi tytär.

Ylimmästä on osa koulittu jo,alimasta ei ole vielä koskettukaan ovat vähän vielä liian pieniä koulittavaksi.

Oi mahoton, on sulla ollut hommaa ja vielä noin paljon jäljellä,tuliko kertaakaan mieleen että nyt nakkaan roskiin loput =D

Joo viimeksi tänäaamuna kun ei kavikuppikaan menanut saaha sopimaan pöydälle kun jokapaikka on täynnä taimipurkkeja,kun olis vaan yhtä sorttia mut kun on kymmenen muutakin sortta vieä ja jotain vieläkin pitäis kylvää,kun ei oo enään tuota miestä pitämässä mua aisoissa niin näin käy.pomppivaa naurua

Tänne saa lähettää ylimääräisiä taimia sitten, kun ovat lähetys kunnossa ja ilmat lämpimät.

Joo kyllä täältä saa niitä sitten kuka vaan haluaa niitä.pitäis olla kymmenen eri lajiketta pussinkyljessä luki.kun kasvavat isommiksi niin nähän sitten mitä sorttia on.

Minä haluansydän, jos raaskiit enää luopuasilmän isku.

Oho, voi valtava mikä määrä Raili-45, sinut voisi tituleerata jo nauruakuparilehtiMestariksinaurua!

Minäkin voisin huolia pari tainta.

Onneksi itse kylvin vain puoli pussillista, vaikka myöskin kaksi ostin :slight_smile: Kärsivällisyys ei vain meinaa riittää että itäisivät, vaan päivittäin täytyy olla ihmettelemässä rasian mullan pintaa. Onneksi on Kassikäppiltä saadut pistokkaat jo mullassa vahvistumassa, joskin niistäkin kärsimätön kasvattelija ei jaksaisi odottaa että ne ensimmäiset uudet lehdet lähtisivät kasvuun :slight_smile:

mulla itäminen kesti kelmun ja loisteputken alla noin3 viikkoa kun rupesi pintaan nousemaan vihreitä pikku pilkkuja. on helpotus kuulla et joku halua näitä ettei kaikki jää mun käsiin itselle jätän jokaista lajia vain kaksi-kolme kun pitäis tulla noista kymmenen eri lajia.mä hihkasen kyllä sitten teitille koska haluan niistä päästä eroon.

Raili-45

Tämäkin voisi mielellään ottaa vastaan kuparilehti vauvoja:) Minkäkokoisena niitä ajattelitte lähettää? Varmaankin aikas pienenä että menee kirjekuoressa esim. Voisin laittaa vaikka cd levy kirjekuoren jossa on kuplamuovi sisällä,tulemaan postimerkein niin olisi ehkä vaivattominta jos meitä taimien jakopaikkoja on kokvinkin monta.

Tämänkokoiset ovat vasta ,tarvii kasvaa puolet lisää et pystyy pakata matkaan,ovat aika hentoiset vielä ootellaan vielä jonkinaikaa niitten kasvua, yv voi kysellä mitä niille kuuluutuolla hutikuun lopulla.

Tämä taitaa vissiinkin olla jonkun sortin kuparilehti, mutta mitähän lajia tarkalleen. Tekee kirkkaanpunaisia kukkia.

Metsätähti, tuo lajike on Suomessa melko yleisesti ''liikenteessä'', nimeä ei tiedetä. Lähetin siitä joskus pistokkaan Amerikkaan gesneria-asiantuntijoille ja jonkun aikaa keskusteltiin siitä, voisiko se olla luonnonlaji Episcia reptans, kun siinä on isommat kukatkin kuin standardi-kuparilehdissä, mutta varmuutta asialle ei tietääkseni saatu, siksi harvinainen on tuo E. reptans, ettei vertailukohdetta löytynyt.

Se ihana sinikukkainen karvalehtinen on temppuillut koko talven ja alkukevään. Me leikitään juupas eipäs -leikkiä. Välillä se leikkii puolikuollutta, välillä taas pilkistelee ihan topakkana, kaikki nuput se kuivattaa, lehtien kärjet tai reunukset toispuoleisesti kuivuu. Mikä menee pieleen. Aiemmin se oli niin ihana ja tuuhea. Samaa lannoitetta kuin muillekinkin, paikka ei ole muuttunut. Olen ihan äimän käkenä. :frowning: Nimilappukin hukkui.

Mulla on sama juttu sinisen kanssa, emme pääse yhteisymmärrykseen hoitokäytännöistä.