Piti vielä mainita, että toki saat tuosta pistokkaan keväämmällä, jos se vähän intoutuisi tekemään noita sivuversoja vielä tässä talven aikana
miukattus kiitos sinulle kun jo nyt lupaat minulle pistokkaan.oot tosi kultainen ootellaan kaikessa rauhassa kevättä,se tulee sitten aiknaan,kiitos sinulle .
Pikkuinen kuparilehti, Raitavompulta saadusta juurtuneesta lehdestä kasvamaan lähtenyt. Kyllä sitä sai odotellakin, mutta nyt se kasvaa aika nopeasti, lehtiäkin taimella on jo neljä!
Keltaleppis terkkuja pistokkaaltasi!
Ihanaa; kiitos terveisistä! Minulla kuparit, kuten muutkin kukat alkavat kasvaa pienistä raaskuista, joiksi menivät talvella. Saatan tilata täältä keväällä, mutta työkiireitten takia en taida jaksaa kimppaa suunnitella mikä kävi mielessä. Linkki Blommia on hankkinut tälle vuodelle tosi paljon kupareita. Itselläni ei koneen kautta onnistunut tilauksen lähettäminen, mutta tein sen kirjeellä ja onnistuin. Ruotsiksi siis ja maksoin etukäteen pankkiin(, meni vähän yli 10 euroa pankille valuutanvaihto ja palvelumaksuun, mutta ei se haitannut).
oli itselläkin kuparilehden pistokas mut ei menestynyt.
Äippä&2, kiinnostaa tuo, miksi et saa pistokkaita onnistumaan ! Kasteletkohan liikaa vai liian vähän, vai mitä itse epäilisit syyksi ? Yleensä minusta pistokkaista lisääminen onnistuu kovin helposti ainakin yleisimmistä huonekasveista. Täältä palstalaisilta varmaan löytyisi neuvoja, miten onnistua, jos tuntuu aina vaan epäonnistuvan.
mulla oli pistokas mut eipä siihen juuria tullut olenkaan niin se sitten kuoli niin kuin haittui ilmaan.
miten teillä pysyy kuparilehdet niin kauniina? mulla on niin ruma ja hontelo...
liianvähän valoa pitäis laittaa ikkunalle jossa saa valoa liianvähässä valossa tuppaa venyymään kohti valoa,ja kasvaa sit tollaista hontela kasvua,mulle kävi kans silleen ,mut ei silti tykkää kovasta auringon paisteesta mulla aurinko haalisit lehtien väritystä.ei siis aivan auriinkoon ikkunalle mut kuitenkin lähelle ikkunaa.
se on ollu eteläikkunalla jo jonkun aikaa eikä saa suoraa auringon valoa
Latvo kokeeksi pisin latva; jätä lehtipari alas vanhaan yksilöön ja pistokkaassa oltava n. 2 lehtiparia= saat uuden alun pistokkaasta ja vanhempi rupeaa tekemään rönsyjä lehtihankaan.
Ai että, on suloinen kyllä tuo "Blue Heaven"
Itsekin juuri otin omasta kuparilehdestä yhden latvan juurtumaan, kun tahdoin vaan kokeilla kun aikaisemmin en ole tätä juurutellutkaan
Minun kaunis kuparilehteni otti ja kuoli pois.
Ja paikassa josta sen sain ei enää näkynyt sitä emokasvia. Pitää seuraavan kerran käydessä kysäistä onko sekin kuollut vai vaan muutettu remontin tieltä jonnekin muualle, josko vaikka saisi uuden pistokkaan.
Ollaankohan voiton puolella, yleensä tammi-helmikuu on se aika, jolloin multakin saattaa kuparilehdet kuukahtaa, tänä vuonna ei ole mennyt yhtään, ihmeen hyvässä kunnossa kaikki vaikka harvoin niitä tarkkailen.
Moi,
Tämmösen ruotsista tuodun kukan nimi on kateissa. Kaverilla on harmaat ja karvaset lehdet. Kukkii punaisia pilli-/putkimaisia kukkia. Varmaan jotain amppelikukkaa tms. kun kasvaa pitkäksi alespäin.
Kuparilehti, Episcia näkyypi olevan. Kaunis kukka ja varsinkin lehdet.
Sehän se näkyy olevankin, kiitos
Se sopii amppelikasviksi tai jos pidät ikkunalaudalla, niin poista niitä rönsyjä symmetrisesti. Se tekee silloin isommat lehdet pääkasviin.Lajikkeita on vaikka kuinka paljon erilaisin lehtikuvioin. Myös erivärisiä ja isompikukkaisia löytyy. Ei siedä paahteista eikä kylmää paikkaa.
Jutitalta hankittu Neilikkakuparilehti on alkanut vasta nyt kevällä kasvamaan hurjaa vauhtia,koko syksynä ja telvikautena vain kökötti ruukussa.