Kuparilehti, Episcia

Kuparilehti yllätti:

Paulastiinalta saatu keltakukkainen kuparilehti alkaa kukkimaan,

harmi vaan etten saa oikeaa väriä kukkaan. Alempana olevassa nupussa oikeampi värisävy.

Onpas kauniit tummat lehdet

Oi kuinka kaunis. Minulla tuollainen tumma kukkii punaisella kukalla, on näitä sitten paljon erilaisia.

Pirjoh, muistathan minua sitten joskus kun olisi mahdollista ottaa tuosta “Suomesta” pistokas…?

Jo vain, sinultahan on lähtöisinkin ; ) Sinne pirkanmaan taimenvaihtojutskaan en pääse, iski silloin työvuoro mutta jos vaikka ajelehdit täälläpäin jossainkohtaa. Ja polkeehan tuo kustikin…?!

Punakukkainen kuparilehti hehkuttaa santun siimeksessä.

keltakukkainen (Suomi?) kupari jatkaa vaaleamman santun siimeksessä.

Milloinkohan tämä kuparilehti on niin vanha että kukkisi? Kuvassa elokuussa saamastani juurtuneesta lehdestä kasvanut taimi.

Pistähän ikkunalle niin eiköhän ne kukat siihen tule…

Täälläkin aloittelee keltakukkainen kuparilehti kukintaa ensimmäistä kertaa ainakin viidenkymmenen nupun voimin. On se kaunis.

Ja mun keltaiseni on henkihieveröisissään :frowning:

Paulastiina, sinultahan sen taisinkin saada. Pistää miettimään puhunko tukevampaa kuin pollesi kakkii. Mulla on kyllä ollut viime aikoina kurkku vähän käheä, joten voit saada loppukuusta pari alkua siitä kun tuot kuitenkin sitä puheen korviketta.

Tarleena, se pikku kuparilehtipistokas, jonka mulle joku aika sitten lähetit, on nyt väsännyt kaksi nuppua. Kohta siis väri selvennee…

Laitetaan vielä yleiskuvaa, kuparilehdet tuntuvat viihtyvän kun jokaisessa on nuppuja.

Tätä ennen vain tuo vaalealehtinen on kukkinut, innolla odotan noiden tummalehtisten paljastavan värinsä.

Hyvältä näyttää...

Leijan lähettämät vaaleat kuparilehden pistokkaat voivat terhakkaasti

Joko voin liputtaa sen puolesta että tämä on keltakukkainen? Siis Suomi.

Sori kuvanlaatu!

Tämä vaalealehtinen, mikä hän sitten onkaan nimeltään, tekee hirveästi rönsyjä. Jos joku haluaa voisin vaihtaa niitä esim nimellisten santtujen lehtiin tai muihin kuparilehtiin...

Jaahas, Pekkakin on kuvassa, varsinainen linssilude.

Kuinka isoiksi..tai pitkiksi nämä voi kasvaa?

Huono kuva, huonolla hoidolla ja pienessä ruukussa olevasta kasvista. Siellä jossain kukan seutuvilla on tulitikkuaski.