Upeita jutin episciat.
Jipii, löysin yhden itäneen kuparilehden alun! Siemenet ovat peräisin viime eksältä, kun joku kiltti ihminen lahjoitti ne minulle eräällä toisella kasvifoorumilla. Ne olivat jo vanhoja, mutta nyt yksi on itänyt, ehkä alkuja tulee lisääkin! Olisiko kenelläkään ylimääräisiä, vaikka itse tuotettuja kuparilehden siemeniä?
On tosiaan komeita jutin kukat.
Aiemmin ajattelin että miks ihmeessä joku kerää Episcoja pelkkien lehtien värien perusteella kun ne kukat on niin ihania, mutta nyt alan jo ymmärtämään paremmin ![]()
Omat Episciani on hankittu vain kukkia ajatellen. Pitäisikö kuitenkin kiinnittää enemmän huomiota vain lehtiin? Miten te muut? Onko tärkeämpiä kukat, vai lehdet?
Jutilla on hienot yksilöt värit lehdissä upat.Kakapo minä kerään periaattessa juuri lehtien takia, niissä on todella paljon väri ja kuvio eroja verrattuna itse kukkiin,kikista ei kovin monta väriä löydy oiskohan korkeintain 6-7 eri väristä .lehti värejä ja kuvioita taas löytyy yhtäpaljon kuin on Episcioitakin,kukat on tavallaan vain bonusta Episciasta.mulla taitaa tulla 30 täyteen en ihan varma pitäis kai laskea kuhan kerkeen tai muistan
Ihan pakko kysyä, kun näyttää, että Jutin kukissa on mullan seassa jotain valkeaa murua niin mitä?! Mä olen oikeasti näin höntti, mut en viikon kasviopiskelulla parempaan pysty;-) Näyttää styroksimurulta, jota olen lukenut jonku laittavan multaan, mut mitä se tekee, ilmavoittaa?! Vai olenko vaan ihan hakoteillä:-D
Olisko perliittiä tai vermikuliittia? Ilmavoittaa ja pidättää kosteutta.
muoks. varmikuliitin korjasin ![]()
kumpaakin on, elikkä perliittiä ja vermikuliittia
heh, oliko siis tuplasti oikeassa ![]()
Jaa, vai sellaisia aineita… Mistähän tuollaisia saa ja laitatteko kaikille kukille noita?!
Muoks! Ja kiitos tiedosta:-)
Vermikuliittia saa ihan K-raudan rakennusosastolta, säkki on vaan niin julumetun kokoinen että siitä riittää vaikka jos jonku kans ostat puoliksi sen säkin
Perliittiä on ainakin Plantagenissa, eilen ostin.
Mulle blondille kun ei ole auwennut: mitä ainetta nuo Perliitit ja Vermikuliitit oikein on kun varastoi vettäkin? JA onko ne ihan turvallisia käyttää esim tomaateilla?
Linkki Mulle (astmaatikolle) on täällä vakuutettu että ovat turvallisia.
Käytän myös Perliittiä ja Vermikuliittia. Laitan niitä aina valmiiksi kukkamultapussiin. Olen huomannut kaikkien kasvieni pitävän tästä multasekoituksesta.
Itse olen hakenut Bauhausista, josta niitä saa sopivankokoisissa pusseissa. Myös Plantagenista löytyy.
Kiitos Veikko linkistä. No taas selvisi kuinka hyvä foorumi tämä on ![]()
Tätä E suomen kukkimista olen odottanu kuin kuuta nousevaksi. Jokohan huomena aukeaisi. Terveisiä Pirjolle jolta sen viime kesänä sain.
Ruotsista tuli tänään Episcia Cleopatra
on kaunis lehtinen,tiätkös muuten että viihtyy parhaiten kasvarissa,mun kuukahtivat kun en silloin vielä tiennyt et soveltuvat vain kaikkein parhaiten kasvarissa kasvamaan,onnea kasvatukselle toivotaan ettei sinun kuukahda.
empäs tienny tuotakaan
niin on. mäkin ostin joku vuosi sitten Blommialta cleopatran. mutta ekana talvena kuukahti. Nyt tää Pink Brocade on terraariossa.