Kuparilehti, Episcia

Kuparilehtiä ilmestyy koko ajan mullasta. Nyt olen löytänyt kokonaista 17 alkua, ihan kivasti, jos ottaa huomioon, että siemenet olivat vanhentuneita.

Vanhentuneita miten vanhoja ne sitten oli? Minulla on ainakin ollut se käsitys siemenistä jos on oikein siemenet säilytetty niin itävyys alka vasta laskemaan 4-5 vuoden jälkeen,muistelen et jostain oon senkin lukenut.

Olisivatko olleet vuoden.pari, en muista ihan tarkkaan.

HIHI ei ne sit mitään vanhoja olleet

kaunis tuo Jaden cleopatra- nyt sitten vaan hommaat sinne kasvariin eikun Kömmättiin sellasen altaan jonne mahtuu vaikka kalojakin ;)ja sitten yhdelle altaan seinämälle ilmaan kasvamaan tuo cleopatra.

aamulla nyt aukesi eka kukka vielä kaksi nuppua näkyvissä niin ja rönsyjäkin on jo kolme,mutta niin hidaskasvuiset ovat,tuntuu etteivät tuosta kasva ollenkaan enenpää.pitutta kyllä piisaa on tuo latvaosa aika kaukana ruukusta.pätkäisen poikki kuhan on kukkinut ja rösyt tarpeksi isot irroitusta varten.

Pink Brocade on alkanut kasvatta kahta rönsyä.

Muistuttaa hieman värinokkosta

Kyllä tuo Railin beetlehemi on kaunis.

Surukseni minun Silver brocadeni muutti kukkien taivaisiin.

Tässä mun kaikkein kauneimat siemenkasvatus Episciani tuo alin on aikas erikoinen alussa lehdet kasvoi tuollaisina tumman ruskeanpunaisina nyt kasvattelee aivan kerrassaan ihanan värisiä lehtiä.
toinen täysintasaisen himmeän hopeisenvihreitä lehtiä ,auringon valossa suorastaan kimaltelee

Kauniita ne on nuo Railinkin “siemenöiset”

Onko niille löytyny nimeä?

Seuraavista olisi ainakin yksi pistokas jokaisesta vaihtoon :Adam`s Ribb, Golden Embers ja Pink Acajou .

Adamissa ja melko varmaan Goldenissakin jo juuret mullassa.

Yhh. Ihania, varsinkin tuo Pink Acajou. Vaihtoon ei vaan ole tarjota sitä mit sulla ei olis jo. Huokaillen poistuu hän…

Ai kupruja on myös punaisen sävyissä, enpä tiennytkään. Tuo jutin oma on kyllä hieno, se ei ole niin tavallinen.

“Aatamin rippeitä” olisi enää jäljellä

Minä alan olemaan pikku hiljaa liemessä, nyt kuparin taimia on jo viisikymmentä, ja osassa elottomistakin purkeista näkyy elämää.

Ei kai niitä liikaa voi olla!! Mulle voi toimittaa ne liiat;-D Ei mulla olekaan, ku kaks alkua. Toinen ihan pikkiriikkinen, saa nähdä lähteekö kasvamaan… Pitäis tutkia tarkemmin mitä lajinimikettä (vai mikä se sana on) ovat:-)

Nyt suurimmalla osalla taimista on sirkat, mutta saisivat kasvaa nopeasti sen verran, että pääsisin pian koulimaan niitä.

oliko myös kuvatkin jos oli niin mä teen itselleni kuva listan konelleni

Piti tehdä korjaus, mutta poistinkin vahingossa koko viestin.
Siis netistä löysin listan jossa  lueteltu toisiaan muistuttavia epejä. Kuvia ei ollut.

‘‘Acajou’’ - ‘‘Daisy’’
‘‘Adam’‘s Rib-Ebony’’ - ‘‘Laquer Lady’’ - ‘‘Chocolate Shine’’
‘‘Cameo-Ruby’’ - ‘‘Velvet Brocade’’
‘‘Daisy-Cameo’’ - ‘‘Yoer’‘s Beauty’’ - ‘‘Topsy’’
‘‘Fantasy’’ - ‘‘Still Meadows’’
‘‘Fire and Ice’’ - ‘‘Frosty’’
‘‘Golden Embers’’ - ‘‘Green Haga’’
‘‘Green Cordaroy’’ - ‘‘Red Cordaroy’’
‘‘Green Goddess’’ - ‘‘Silver Challice’’
‘‘Harvest Time’’ - ‘‘Velvet Green’’
‘‘Jade’’ - ‘‘Canal Zone’’
‘‘Mari’’ - ‘‘Kristina’’
‘‘Moss Agate’’ - ‘‘Shades O’’ Erin’‘
’‘Mountain Haze’’ - ‘‘Silver’’, ‘‘Silver Cliffs’’, ‘‘Sea Cliffs’’, ‘‘Silver Sheen’’
‘‘Olive Lawson’’ - ‘‘Rosewood’’
‘‘Painted Warrior’’ - ‘‘Purple Glory’’ - ‘‘Tinted Silver’’
‘‘Pinkiscia’’ - ‘‘Pink Tropicana’’
‘‘Royal Robe’’ - ‘‘Rosy Future’’
‘‘Cleopatra’’ - ‘‘Pink Brocade’’ - ‘‘Pink Dreams’’
‘‘Ronnie’’ - ‘‘Pink Panther’’ - ‘‘Teddy Bear’’
‘‘Strawberry Patch’’ - ‘‘Gold Digger’’
and many more…