Ensimmäiset kevätkurjenmiekat kukassa, tosi synkän sinisiä.
Minullakin kevätkurjenmiekat (Harmony) kukkivat. Väri on kaunis sinilila, mutta silti tummempi kuin odotin. Huonohko kuva yhdestä on tuolla kokeilupalstalla.
Meillä on Raakin kanssa vissiin eri määritelmät väreille sininen ja lila. Minun kevätkurjenmiekat on sinisempiä kuin Raakin, mutta minusta ne ei silti ole ihan sinisiä.
Nuo Raakin kevätkurjenmiekat ovat minusta kauniita,makuasioita:)
Juu, kai tuo enemmänkin joku retuliini on - kuitenkin niin tumma, ettei tahdo multaa vasten erottua.
Tässä vähän parempi kuva Harmonyistani. Väri on oikeasti vähän syvempi kuin ruudulla näyttää.
Joo niin on Mulla tuos parvekkehella kans kukkii komiasti Harmonyt. Vähä moon riemuusnani, kerranki joku kevätkukkaistutus onnistuu! Pakannu märäntyä tähän mennes kaikki... Näitä mä kasvattelen vastereski!
Kevätkurjenmiekat tykkää kuulemma olla kesällä tosi kuivassa maassa. Keväällä tarvitsevat kosteutta, mutta keskellä kesää ei sais niille juuri sataakaan. Mietiskelen tässä, milloin uskallan kastelulannoittaa omani (ja muut sipulikukat) kun tuli niin viileetä.
Minullakin nousivat komeasti toista kevättä, kuuma, kuiva ja hiekkainen on tämä rinne. Krookuksetkin mielestäni ovat lisääntyneet!
Kevätkurjenmiekat näyttävät paremmin kestävän tuota tuulta ja kuivuutta.
Kuvakin piti laittaa. Nyt oli sen verran pilvenhattaraa taivaalla, että sain kuvattua ne oikeamman värisinä.
Kauneita ovat,eivät lain synkkiä. Ovat ressukat kestäneet kylmän yön.
Nyt ovat kuihtuneet mun kevätkurjenmiekkani. Saivat tarpeekseen helteestä. No, tuleepahan tilaa muille kukkasille. Mutta niin tyytyväinen olen ekaan kurjenmiekkakokeiluuni, että ensi keväänä niitä pursuaa meillä joka purtilosta
Minä myös ihastuin kevätkurjenmiekkoihin.
Höh, nyt en saakkaan lisättyä kuvia
Luin jostain, että kevätkurjenmiekan voisi jakaa kukinnan jälkeen tai syksyllä. Kumpiko on parempi?
Raakki tuossa valitteli, että tumma violetti ei tahdo erottua tarpeeksi mustasta mullasta. Sen ympärillehän voisi laittaa jotain vaaleita kiviä tai koristehiekkaa, niin kaunotar pääsee paremmin oikeuksiinsa, vai mitä?
Lähikauppaankin oli tullut kukkasipuleita, ja nappasin pussillisen noita.
Niin minäkin, tää on pomminvarma rehu. Ja hieno!
Nyt kun alkoi jo kukkapenkin eteläreuna sulaa, niin sieltähän ne kevätkurjenmiekat näkyvät jo nousevan. Talvenaraksi on sanottu, mutta eipä tuo kovin kylmä talvi tosiaan ollut.
Joku puutarhalehti teki taannoin artikkelin kevätsipulikukista, ja kevätkurjenmiekkaa kehuttiin kovin sanoin niin upeaksi, että se kannattaisi edes kerran elämässä nähdä.
Sangen mielenkiintoista siis odottaa näiden kukkivan.
Talon seinustalla on kevätkurjenmiekka kukkinut jo muutaman päivän. Viime keväänä ei ollut kukan kukkaa, mutta nyt on taas. Sanotaan, että kevätkurjenmiekka ei tykkäisi kesäisestä märkyydestä, mutta omani ovat kukkapenkissä, jota on pakko kastella kesällä, kun se on seinustalla. Nuo ovat jo monta monta vuotta vanhoja. Väri on kyllä aivan ihana.