Kurjenmiekka: Pikkukurjenmiekka, Iris pumila

Saat jakopalan, kunhan se leviäisi ensin tuosta isommalle alueelle! :blush:

Ei sitä voi ruveta jakamaan, kärsii siitä. Etsyllä olis ollu jonkinlaista mutta sieltä ei voi enää tilata mitään, hurjat lähetyskulut niillä nykyään.

Kyllä voi jakaa, kunhan juurakko kasvaa. Tähän voi mennä pari vuotta, mutta jos maltat odottaa, saat jakopalan toki!

Etsyltä ei kannata tilata mitään! Olen katsonut noiden tarjontaa ja ne on ihan huijausta, käsiteltyjä kuvia, mukamas jotain täysin sinisiä kukkia mitä ei ole olemassakaan jne.

Katso mieluummin Dutch Bulbs, Farmer Gracy, EuroHosta tai Lukon. Kuulemma Lukonillakin on ollut sitä ongelmaa, että kasvit on eri lajiketta tai väriä mitä on luvattu…

1 tykkäys

En ole etsyllä käynyt enää vuosiin, nyt tutkin vain jos tuota olis löytynyt.
En pahemmin tilaa mitään, kun ei oo tarvetta. Vain jos joku mielenkiintoinen löytyy.
Katotaan sitten jonkun vuoden kuluttua jos sulla juurakko kasvaa tarpeeksi.

Tällaisia sieltä Etsystä saa! Uskokoon ken haluaa… :grin:

Nätti olisi..

Mahtaako joku muka tuollaisia tilata, en kyllä huolis. Oisko AI kuvia.

No sitähän ne. Huijausta.

Little shadow aloittelemassa kukintaa:

5 tykkäystä

Nyt auki:

5 tykkäystä

On hieno!

1 tykkäys

Hyvänen aika miten upea väri :smiling_face_with_three_hearts:

1 tykkäys

Mulla alkaa nyt nämä tavalliset pumilat kukkia. Seassa on myös korkeampaa perus-saksankurjenmiekkaa, joka alkaa kukkia sekin. Nämä on kaikki purkutonteilta.

PS. Se tumman rurkea pikku-Iiris diagnosoitiin klorofyllin puolella Iris Pumilaksi, ja lajikkeeksi veikattiin “Little Buccaneer”.

3 tykkäystä

Kuulukohan tähän kategoriaan, joskus Lukon bulbsilta tilattu. Ovat matalia, pitäisi olla vielä keltainenkin, en ole ihan varma missäpäin pihaa se kasvaa.

8 tykkäystä

Siis apua miten kaunis! :open_mouth:

1 tykkäys

Alkoi ne keltaisetkin kukkia

4 tykkäystä