Siirsin muualta kuljeksimasta ylläolevan viestin. Sen alkuperäinen kirjoitusajankohta on 17.7.2007. Siirrettäessä päivämääräksi muuttuu siirtopäivän päiväys. Siirretyt viestit tunnistaa helposti punaisesta "siiretty" tekstistä.
Siirsin muualta kuljeksimasta ylläolevan viestin. Sen alkuperäinen kirjoitusajankohta on 17.7.2007. Siirrettäessä päivämääräksi muuttuu siirtopäivän päiväys. Siirretyt viestit tunnistaa helposti punaisesta "siiretty" tekstistä.
Laittakaa Privaattiviestiä, jos haluatte siperiankurjenmiekan siemeniä minulta. Olen tullut niitä aikojen saatossa keränneeksi talteen usein ja niitä on suoraan sanottuna melko paljon. Itse en niitä tarvitse, koska voin jakaa olevia kasvustoja ja siten sitä lisätä. En ota niistä mitään maksuja vastaan.
Kiitos teille kuudelle, jolle voin panna siemeniä tulemaan. Oma siperiankurjenmiekkakantani on “äidin pihalta Etelä-Pohjanmaalta”. Ja siemeniä lähtee etelästä pohjoiseen :}
Kiitos vaan kovasti itsellesi siemenistä!
ostin ensimmäisen kerran ihan niitä perinteisiä sinisiä Iiriksiä. Laitoin sipulit parvekelaatikoihin samaan aikaan kuin miekkaliljatkin. Miekkaliljat kasvavat hienosti, mutta iirikset tahtovat olla vain muutaman sentin pituisia taimia. Missähän vika? Pitäisikö ne istuttaa suoraan maahan vai mitä pitäisi tehdä? Olen ihan aloittelija :)
Siperiankurjenmiekalle, eli sille perinteiselle siniselle iirikselle ei ollutkaan vielä otsikkoa niin tästäpä lähtee. Vaihdoin nimen ja aakkoslokeroa.
Voi olla Björkki, että ne vaativat tasaisemman kosteuden, eivätkä ne paahteestakaan liiemmälti välitä. Kukkiahan niiden pitäisikin vasta keskikesällä, jotta älä vielä huolestu
Kivaa, kun lempikukkani sai oman sijan!
Siperiankurjenmiekka on siitä viisas, että lähtee hitaan näköisenä keväällä liikkeelle. Eipähän kärsi niin paljon halloista ja lämpötilojen sahaamisista.
siperia nimikkeellä olevat kasvit ovat viisaita, tietävät milloin kasvaa ja milloin kukkia. siperiankurjenmiekka kukkii kyllä jo ekakesänä istutuksen jälkeen ja komistuu kesä kesältä. Omani kasvaa aika paahteisessa paikassa - no räntäähän tuolla (18.5. ) sataa, joten paikkavalinnalla on puolensa
On se vaan niin kaunis...
En ole kuullut, että kukka vaihtaisi väriä, mutta tässä lienee käynyt niin, koska kukkapenkkiini ilmestyi tälläisiä hailakan sinisiä, lähes valkoisia siperiankurjenmiekkoja. Olin ja olen edelleenkin ihmeissäni koska en ole tätä väriä istuttanut - tai sitten dementia pahemmalla asteella kuin uskoinkaan
kaunis blondi ja vielä siperiankurjenmiekka
ei siis vaikuta dementialta ollenkaan. tai sitten on näitä uusia kaukaa viisaita: ei halua poliittista väriä tunnustaa, niin ei sitten vaivaa, jos väriä myöhemmin haluaakin muuttaa
Tässä minun siperiankurjenmiekkani, jotka laitoin väärää ketjuun.
Ilmeistyivät ''ei mistään'' rantaryteikkööni
ja tässä toinen kuva
Ihania!syvä huokaus
Onko teillä nuo kosteassa paikassa vai ihan kuivassa penkissä?
Himoitsen noita siperiankurjenmiekkoja(kin) pihaamme,mutta se on niin paahteinen (hih;varsinkin näillä keleillä =D ).
Itäranta, siperiankurjenmiekka menestyy hyvin melko kuivassakin maassa. Ja menee puolivarjossa ja täyspaisteessa.
Kiitos Sand!
Pistänpä hetimiten hankintalistalle ;-D.Ovat niin upeita!
Täällä Kotkassa on tekeillä suuri rantapuisto,jossa poikkesin viikko sitten ja näky oli huikea!Vaikka ovatkin vasta tänä keväänä istutettuja,niin iriksiä tuntui olevan tuhansia kaikissa väreissä!Ihmettelinkin kun siellä oli sekä saksankurjenmiekkaa ja siperiankurjenmiekkaa ripirinnan.Ja korkeimmat olivat liki puolitoistametrisiä ja kukat lehmänläjän kokoisia :-0 !Vaikka ei kotipihaan ihan niin paljoa mahdu,niin voisin tietysti kokeilla…
Niin, kotipihassahan on pakko jättää kottikärryn levyiset polut edes, että huolto pelaa.
Ostin lapun mukaan valkokukkaista siperiankurjenmiekkaa ja jännitän mahtaako kukkia jo tänä kesänä ja minkä värisenä.
OIH! Tuo Chrissen valkea on ihastuttava! Tuollaista pitäisi joskus saada! Lammenrantapenkissä kasvaa tavallista vaaleansinistä, ja on tosi nopeasti tuuhettunut kahdeksi mahtavaksi kasvustoksi muutamista pikkuruisista aluista! Hmmm… mihinkähän saisin valkeaa mahtumaan…
Minulta löytyisi ylimääräisenä valkoista ja sinistä siperiankurjenmiekkaa sekä keltakurjenmiekkaa, joka myöskin leviää ja kukkii ihan tavallisessa kukkapenkissä, ei vaadi erityisen kosteaa paikkaa. Isoja juurakoita ei voi postittaa, mutta jos joku haluaa tulla hakemaan niin hölöpostia tulemaan!
Kiitos,
nuo kuvassa olevat siperiankurjenmiekat olivat ilmestyneet meidän rantaan jostain?, en todellakaan tiedä mistä. Tuo paikka missä ne kasvaa on merenrantaa ja joskus, useinkin, veden alla. Kun olin kävelyllä nyt juhannuksena ja tuo näkymä aukesi minulle niin olin kyllä kuin puulla päähän lyöty.
Mutta meidän mökki on 90 vuotta vanha ja aina välillä sinne jonnekin ilmestyy jotain mitä en ole aikaisemmin nähnyt.
Tuon kohdan aion kyllä merkata ja tutkia mitä siellä maan alla on, jos saisi ainakin osan siirrettyä vähän parempaan näkyvämpään paikkaan. Vaikka keltakurjenmiekkojen naapuriksi.
Nuo korkeimmat kukat oli muuten metrin korkeudella.