Intopii, tässä sinun iiriksesi jo suunnittelee ilahduttavansa minua töitä tehdessäni. Kävin sitä eilen kastelemassa ja juttelemassa sille.
Intopii, tässä sinun iiriksesi jo suunnittelee ilahduttavansa minua töitä tehdessäni. Kävin sitä eilen kastelemassa ja juttelemassa sille.
Intopiin ihana iris ilahdutti iki-ihanalla i-i-i-kukalla Ensimmäinen kukka puhkesi tänään, sääli vaan, että kamera jäi kotiin.
Tällainen on tämän kevään Iiris-penkki. Siis etuosa..
Tämä syksyllä ostetetun tarhakurjenmiekan piti olla "white knight", muttei kyllä mielestäni ole. Noh, nättihän se on tämäkin.
Viime kesänä tilattu Song of Norway Grand.
Outo mielenhäiriö, ei ole mitään havaintoa nimestä.
Mitä eroa on saksan-, siperian- ja keltakurjenmiekalla? Keltakurjenmiekka on se iso ja keltakukkainen mutta etenkin jos noita kahta ekaa on esim. molempia sinikukkaisina, niin onko niiden lehdissä jotakin eroa tms?
Saksankurjenmiekalla on lituskat leveät lehdet ja siperiankurjenmiekalla kapeat pidemmät lehdet (riippuu tietysti lajikkeesta)
Kiitos tiedosta Kurpitsa.
Tällainen kaunotar ilahduttaa kosteata sunnuntaiaamua.
Ostin tämän toissa keväänä Viron puutarhamessuilta ja väri on juuri se mitä halusin.
Ostin viime keväänä Virosta tämän ja ainoa mitä purkissa luki että "keltainen kääpiö"...
Korkeus tosiaan kukan kanssa n. 20 cm ja tietoa ei kovin ole moisista minulla eli kuuluuko tähän ketjuun?
Alishan keltakukkainen matala kääpiö on suloinen Siitä sais ihanan reunuksen penkkiin
Tässä näkyy hyvin kuinka pieni on ja se on minusta kerrassaan ilopiristys
Alishan keltainen on todella suloinen!
Ai kuulkaa kun meinasi aivot niksahtaa, kun löysin Cayeux Iris:in nettisivut Linkki Että on maailmassa kauniita kasveja.
Pistitpäs hurjan linkin, jopa minun koneeni tilttautui kuvien katselusta
Olis siellä paljon ihania tilattavia taas…
Äsken jäin suu auki tuijottamaan kun tämä oli avannut kukkansa. Ihana ylläri.
Piti ottaa kuva tästä jo aiemmin avautuneesta toisen kukan kanssa, että sen suuri koko tulee esille.
Tämä hieman hennompi aloitti myös tänään kukinnan.
Hieno ja niin puhtaan valkoinen…
En tiedä olisko tälle kysymykselle oma palsta, mutta kysyn täällä eli onko kokemuksia siirtää rannalta keltaista kurjenmiekkaa ihan kukka penkkiin eli pärjääkö kuivalla maalla?