Kurjenmiekka:Tarhakurjenmiekka /Yleistä,Iris Germanica-Ryhmä

Pärjää mutta kukkii huonommin. Onhan siinä kuitenkin upea lehdistö.

Kiva ja täytyy syksymmällä siirtää, kiitos tiedosta!

Mulla taitaa olla samaa kuin Alishan sininen.

Mikähän mahtaa olla lajike?

Mikähän mahtaisi olla nimeltään sellainen vanhanajan siperiankurjenmiekalta näyttävä vaaleansininen kasvi? Näin sellaisen yhdessä pihassa kukkivana isona pehkona Taivassalossa. Sitä nyt pitäisi saada. naurua

Ai missä siellä kukkuu, mä menen kysymään mikä se on pomppivaa naurua.

Liisukka, minulla ei ole tietoa lajikkeesta muuta kuin on todella vanhanajan puutarhasta lähtöisin.

intopii, kiusaus on kamala tuollaisten linkkien selailu vie yöunet. Jos kimppa järjestyy niin ehkä jotain ihan pientä…

bee, siinä Hakkenpäähän menevän tien oikealla puolella (siis kirkolta Hakkenpäähän mentäessä) lähellä pionimyymälää. Se on niin sininen , että loistaa kuin lampi.

Jaaha, menen siis kysäisemään. Samalla poikkean tien toisella puolella ja käyn kysymässä talonsa maalin merkkiä ja sävyä. Tulee kiirus loma kun pitää joka puolella käydä mouhoamassa ;-D.

Sadepäivänä kuvattu...

Juhannusaattoillan kukka..

Mulla ei ole hajuakaan mikä tämä on, mutta juhannukseksi ensimmäisen kukkansa aukaisi.

Koko puska on korkea, 70-80 cm.

Muutama ihan ylläri taas kukkapenkissä.

Tämän olen ostanut jo vuosia sitten puutarhamessuilta.

Tämäkään ei ole meillä ennen kukkinut.

Tämä on jo hieman nuutunut.

Toin vuosia sitten Türin kukkamarkkinoilta kuvan tarhakurjenmiekan. Mummeli, jolta sen ostin ja joka oli sen omasta puutarhastaan kaivanut, sanoi sen olevan ''Ice Queen''. Jääkuningatar löytyy siperiankurjenmiekoista, mutta ei tarhakurjenmiekoista. Oikea nimi jäänee ikuiseksi arvoitukseksi - ellei kibu iske - mutta kaunis on. Väri ei ole aivan puhtaan valkoinen, vaan vivahtaa hennosti sinililalle.

Olisikohan se sama kun tämä. Tämänkään nimeä en tiedä, mutta hiven sinertävää sinäkin.

Viime vuonna tilasin Anttilasta kurjenmiekan juurakoita. Kolmenlaista piti olla, oranssi, tummansininen ja tuollainen taatankurjenmiekan värinen. Ensimmäinen niistä avasi eka kukkansa ja onkin tällainen..

kokonaan vaalean keltainen, nimeään en tiedä mutta ihan kaunishan tämäkin on : )

En ole vielä rumaa kurjenmiekkaa nähnyt.

Kurpitsa, totta,niin totta hymyä