Kurkku, Cucumis sativus, Osa 2 (alkaen 15.2.2025 ->)

Vertailen ja kerron jos vielä tulee satoa.

1 tykkäys

Joskus aikoja sitten kasvatin tuota ja oli kyllä ihan hyvän makunen.
Ei muistaakseni ollu kovin satoisa jotenka ei päässy jatkoon.

1 tykkäys

Nyt vihdoin näyttää, että täälläkin satoa olisi tulossa. Kyllä on ollut outo kesä.

4 tykkäystä

Onko vasta ekat kurkut?
Täälon jo suivauvvuttu kurkkuihin,naapureille oon jakannu.

Tasan ei käy kurkun lahjat🥒

1 tykkäys

Nyt on maisteltu kurkkuja kasvarista ja avomaalta, huonon makuisia molemmissa. Vert petit de paris oli kurkun nimi.

Vieläkin kurkusta. Eilen otin pois kasvarista kurkut pahan maun vuoksi. Löytyikin vielä yksi kurkku lisää ja maistoin sitäkin ja kuinkas kävikään, se oli ihan hyvän makuinen. :thinking:

1 tykkäys

Outoa :thinking:

Taitaa tässä olla syksyn viimeiset kurkut. Ovat syötävän makuisia. Ennen en ole noin värikästä kurkkua nähnyt, se lienee ollut piilosilla.

4 tykkäystä

Piikkipallerokurkkuihin olen käyttänyt pottukäsinettä. Semmonen tekokuituinen vihreä missä lukee Posti, hiihdon ja vieraiden piikit pois. Nuo on rapeita ja maukkaita.

1 tykkäys

Kypsä kurkku josta voi kuivattaa siemenet 26 kylvöön

2 tykkäystä

Mun ikkunakurkkuni kukkii. Ehkä tästä saadaan satoa. Lajiketta en muista, mutta sen pitäisi olla jokin lyhyt ja partenokarppinen. Saattaa olla Hopeline, kun ainakin sen siemeniä mulla on laatikossa.

9 tykkäystä

Pitäs laittaa kurkut kohta amppeliin,kaks tainta,toivottavasti tukee enemmän satoa ku viime vuonna.
Sainkohan peräti kolome kurkkua :thinking:

3 tykkäystä

Iso amppeli vissiin tarvitaan että riittää kahelle kurkulle. Ei oo mulla ollu koskaan amppelissa kasvamassa, vois kuvitella että kuivuu nopeesti. Riittäskö kerran päivässä kastelu ees :thinking: .

Annatko roikkua vapaasti alas amppelin reunoilta ? Lajikkeena joku pienikokoinen ?

Minulla tällainen avomaankurkku. Siinä näkyy pari kurkun alkua ja kukan nuppua… Minkä verran tuolle pitäisi antaa multaa että se jaksaisi tehdä edes yhden kurkun..

3 tykkäystä

Säiliöamppeli ettei tarvi jatkuvasti olla läträämässä.
En laita samaan amppeliin,omiinsa laitan.
Ikkunalle roikkumaan ja siitä naru vastakkaiselle reunalle ikkunaa,narua pitkin saapi luikerrella.
Muistaakseni Iznik :thinking: tai Baby F1

1 tykkäys