Istutin kurkut kasvariin. Yöksi lämmitin.
Oot rohkee. Mä en oo vielä ees avannut siemenpussia. Ajatellut kyllä ![]()
Joo, on noita ennenkin paleltunut![]()
Se oli muistaakseni tosi hyvän makuinen lajike. Kasvihuonekurkun näkösiä pitkiä kurkkuja, avomaalajike kummiskin. Kasvatin kerran sitä kasvimaalla, ihan maata vasten niinkuin perinteisiäkin avomaakurkkuja. Oli positiivinen ylläri kaikin puolin sillon.
Kaikura alakaa tehtailun,6 kukkaa auki ja toisessa 3.
Vieressä Passandra ja Iznik,niissäki ekat kukat.
Vain Delistar eioo aukassu kukkaa,mutta seki kohta.
Ollaan syöty omia kurkkuja jo toista kuukautta,katkasin toisesta ikkunakurkusta latvan ja istutin sankkoon.
Hyvää kurkkujuhannusta ![]()
Nyt ekasta kurkun taimesta leikkasin puolet pois.
Varsi homehtunu ja meni mölsiksi.Onneksi oli tulossa versoja.
Kasvatan ekaa kertaa Kaikura nimistä kurkkua,on näköjään herkkä homeelle,eikä makukaan oon kummonen.
Ei mee jatkoon.
Mun kurkuissa taitaa olla jo toiset oikeet lehdet…
Miesystävälle vein puolet taimista. Hänellä on jo hyvässä kasvussa ja jo isoja kurkkuja, miulla junnaa. Ostin kolme tainta, ne on hyvässä kasvussa, mutta ei vielä satoa.
Minä vein ikkunakurkkuni ulos. Satoa on yksi viiden sentin mittainen kurkku ja toinen pikkusormen kokoinen.
Täällä eka kurkku, ikkunakurkku kasvarissa.
The Pet collective kanavalla näytettiin monta videoita, kun kissan viereen laitettiin tuorekurkku, siten ettei kissat huomanneet ja kun kissat kääntyi kissat hyppäsi korkealle.
Mikä siinä on, että tuorekurkku säikäyttää niin?
Kokeilin sitä kerran meidän kummallakin kissalla eikä ne reagoineet mitenkään.
Kävin äsken kastelemassa kasvarissa ja mukaan tarttui kunnon kokoinen kurkku.
Kurkkuja on tullut hyvin mutta huomasin että viimeaikaiset aurinkoiset päivät on nostaneet lämpötilaa kasvarissa niin korkealle että uudet alut (paljon) on kuihtunut pois. Vettä ovat saaneet aamuisin ja iltaisin. Huomasin myös että ne kolme kurkkuplanttua mitä minulla on, kasvattavat uusia sivuhaaroja, eli on vielä toivoa kurkkusadosta.
Mulla ei onnistu kasvarissa, liian kuuma paikka niille. Kasvatan ne nykyään kuistilla jossa viilempää. Onnistuu hyvin.