Kurkku, Cucumis sativus, Osa 2 (alkaen 15.2.2025 ->)

Kurkulle sopiva kesä ku välillä viikeitä ilimoja.
Koko ajan on syöty kurkkua,mutta nämä oli pakko kerätä pois etteivät mee liian isoiksi.
Ei hätää,löytyy kyllä ottajia :roll_eyes:

5 tykkäystä
5 tykkäystä

Minulla on vasta ekat kukat ulkokurkuissa.

Ehkä mä jonkun kurkun saan. :wink:

1 tykkäys

Mulla on eka kukka. Yksikössä :grinning_face_with_smiling_eyes:

Tällaisia minikurkkuja mulla tänä vuonna. Tosi hyviä ovat, ens vuonna laitan ehdottomasti vain näitä.

7 tykkäystä

Mikä lajike toi on ?

Tämä.

2 tykkäystä

Nyt tuli aika kerätä viimeiset kurkut kasvihuoneesta. Max lajikkeen varret riivin pois jo viime viikolla. Varsiin oli iskenyt harmaahome.

Isoimmista kurkuista tein heti sipulin kanssa kurkkusalaattia hillosokerilla. Lisämausteeksi laitoin chiliä, valkosipulia ja wasabijauhetta.

5 tykkäystä

Mikä on toi vaalea kurkku nimeltään ? Ja toinen kysymys, onko kasvattamisen arvoinen sadoltaan & maultaan ?

Se on Delistar. Minä tykkään niistä ja nämä viimeiset annan yleensä kasvaa suuriksi kurkkusalaattia varten. Se ei ole minun mielestäni yhtä vetinen kuin vihreät kurkut vaan muistuttaa rakenteeltaan hunajamelonia. Se on satomäärältään ihan normaali partenokarppinen kasvihuonekurkku, mikä tekee vain emikukkia.

2 tykkäystä

Delistar erittäin hyvä kasvattaa,hyvä maku ja vaalea kuori ei aiheuta närästystä.
Kuori on ohut ja eioo niin vetinen ku vihiriät kurkut.
Mulla jo vuosia ollu joka kesä ja on jatkossaki.

3 tykkäystä

Kiitos Genesee ja Karvari :cucumber:Raapustin heti muistiinpanot jatkoa varten kun sattui paperinpala olemaan ihan tässä saatavilla

2 tykkäystä