Kurkku, Cucumis sativus

=)

Kasvihuanekurkku kasvaa

Söpö piikki pötkö

Hehee, hienoja kurkkuja jokaisella. Itsellänikin kasvihuonekurkku tekee piikikkäitä kurkkuja ja pieniähän ne alut vasta ovat tietyistä syistä mitä en nyt tässä ala kaikelle kansalle kertomaan. :slight_smile: Huh kun on lämmintä ja pitänyt kurkuille ja muille kantaa vettä jokapäivä.

Oi joi kun kurkkuja tulee paljon =)

Isoin ja Pienin Kasvihuonekurkku (pätkä)  Menestyy näköjään myös ilman kasvihuonetta =) Tahtoo jo herkutella =)

Pitääkö lavakurkkua leikata. Niitä sivuversoja ja vaikka ei pitäisikään niin leikaatteko niitä.

Minulla oli viime vuonna joku chinese snake tms. ja mitään kurkkuja ei tullut, paljon versoja vain.

Toi isoin kurkku on kasvanut ihan kunnolla parissa päivässä =)

Nehä kasvaa ihan silimissä

No kyllä. Ja mie varnmaan viikko sitten olin jo luovuttamassa kun tuntu että ei kasva vasvi yhtään mutta nyt on kasvi lähtenyt hurjaan kasvuun ja kurkut siinä samassa =)

Onko tää kasvihuonekurkku kypsä? ku en tiedä minkä kokosia näistä pitäs tulla

Mun mielestäni näyttää täydelliseltä. Älä kasvata liian isoksi.

Ihan niinkuin anita jo sanoi, ei kannata antaa kasvaa liian isoksi. Kyllä se tuosta kasvaa jos annat olla, mutta siitä tulee isona vetisempi kun siemenet valtaavat siellä tilaa. Maku siis kärsii mitä isompi se on.

Opin tuon ihan kantapään kautta viime kesänä, ensimmäinen kasvihuonekurkkukesäni. Annoin kasvaa oikein jättiläiseksi, ja kuskasin niitä sitten vielä naapureille ja ystäville kun hukuin siihen satoon. Enpä tiennyt ollenkaan että kaikkein huonoimmat kurkut lahjoittelin ennenkuin yksi tuttu muussa yhteydessä kertoi että hän saa ystävältään ylisuureksi kasvaneet kurkut kanoille syötettäväksi

Kurkku on niin satoisa, että surutta voi kerätä ja syödä pienenä. Ja silloinkin tuntuu ettei perässä pysy kun seuraava(t) kurkut jo odottaa poimimistaan

apua!!! nyt on kaikki kurkkujen alut kuivuneet tai mitä lie. Menneet keltaisiksi ruppanoiksi. Mikä vialla??? Melkein yhtä huono tilanne avomaankurkuillakin. Mitä mä nyt teen???

Mä annan kurkkujen yleensä kasvaa sellaisiksi "kauppakokoisiksi", mutta meitä onkin kuusi niitä popsimassa.

Minulla on oikeastaan sama kysymys kuin LL:llä. Konsan saksankieliset ohjeet neuvovat latvomaan 6-7 lehden jälkeen. Miksi näin pitäisi tehdä? En kai ole koskaan kasvattanut kurkkuja oikeaoppisesti, kun en ole latvonut.

Ja oli makee!

Tän päivän satona 3 avomaankurkkua ja 2 kasvihuonekurkkua. Ai kun oli herkullisia!

ei helkkari sienestäjä mikä profiilikuva :S