Minulla samankokosia mut edelleen joku 15 tainta kasvihuonekurkkujen kanssa samassa styroksilaatikossa kun ei oo jaksaminen riittäny VIELÄKÄÄN koulimaan tai istuttamaan pihalle minne sietäisivät mennä. Ovat olleet ties kuin kauan kyllä tuolla lasitetulla terassilla, että ei ne sisälläkään ole olleet.
Tytsy
Koristekurpitsoissa, viidessä kesäkurpitsassa tytöt aukeilee. Pojat nukkuu, voi ei kun menee hyviä alkuja hukkaan!
Kasvaa, Ufoissa ei näy vielä ainootakaan tyttökukkaa, ja siement on vissiin hieman menny sekasin kun ufojen seasta kasvaa pitkuloitakin… Ja vieläkään ei pojat kuki, arg
Älä välitä, kohta sä hukut niihin! Ja syöt niin paljon, että korvistakin tursuu
Joo-o. Tuolla määrällä taimia saa jo lahjoa kaikki naapuritkin kurpitsoilla. Meillä on kaksi tainta, jotka riittävät hyvin - kunhan tuotanto alkaa.
Vähän tuon Sienestäjän kuvan hengessä, tuossa puolet meijän kesiksistä. 8 tyttöä ollut auki, eka poika aukeemassa huomenna. Heinäkuun alussa varmaaan ekat korjataaan pataan. Narut harsotuksen jäljiltä vielä keräämäti poies.
Sienestäjä, onko sulla tuosa normaali kastelu vai kuva tulvien jälkeen? Kesis ei kuten muutkaan kurpitsat tykkää riisinviljelyyn sopivista oloista pitemmän päälle vaan alkavat kärsiä. Mä päästän melko kuivaksi ennen kastelua, työntyy juuret syvään.
Mulla vasta kesäkurpitsassa alkaa nuppuja näkymään Hortiukselta sain yhden keltaisen vaihdossa ja mä sain kuin sainkin sen pysymään elossa vaikka aika masentuneelta ja nuutuneelta se kotiin tullessa näytti
Mä oon vähän noiviisi niin mistä erottaa että mikä on uros ja mikä naaras kukka? Ja kun mulla on tuo yks ainokaiseni kasvarissa niin itse sitten kai hipsutan jollain sudilla poikakukasta tyttökukkaan?
Vai oonks mä ihan hakoteillä?
Naaraskukassa on sen tulevan hedelmän alku kukan "tyvessä". Pojalla tätä ei ole.
Oli just satanu kaatamalla vettä
Okei täytyy sitten syynäillä kukkasia kun tuosta nuppuvaiheesta alkavat kasvaa
Kiitos avusta!
Kohta kuihtuu nämäkin pois Jospa poikia pikkuhiljaa aukeilis, on tossa ainaski isot nuput.
Sienestäjä. Ei nuo mihinkään kuihdu, kun otat ja käytät ne. Pienet on parhaita.
Sienestäjällä upeat kukat ja mulla ei ole kuin poikakukkia. Tasan ei mene…
Ei mun luojani Tänään aukesi poika. No oliko siellä sisällä pölytintä? No ei ollu
Sienestäjällä tuntuu olevan noita “mutantteja” useassakin lajissa
Eunukki-kurpitsa?
Jipii! Tänään aukesi poika ja pääsin pölyttelemään. Kai kesäkurpitsan pojalla voi koristekurpitsaakin pölyttää? No, aukesi myös toinen poika… eunukki nro2
Ekaa kertaa kesäkurpitsaa kasvattelen… tai yritän kasvattaa… Ensin vaikutti siltä, että kaikki taimet kuolla kupsahtaa, mutta ovat yllättäen voimistuneet ja lähteneet kasvamaan. Lehdet ovat suuria, muutama tyttökukkanen on auennut, pojat on vielä nupulla, yksi mahdollisesti nyt aukeamassa. Mutta mitään kurpitsan alkuja ei näy. Eikö kurpitsan pitäisi lähteä kasvamaan, vaikkei pölytystä vielä olisikaan tapahtunut? Onko vielä toivoa, että kurpitsoja kehittyy?