Istutuksen yhteydessä, muistaakseni heitin kuoppaan kanankakka rakeita, voi ei onko se syy moiseen?
lumi.Tuskin kanankakasta johtuu. Oletko kastellut kunnolla.Nyt ainakin kannattaisi kastella oikein reilusti, että maasta liiat kitkeryyden aiheuttajat huuhtoutuisivat pois.Yleensä kuivuus tekee kurkuistakin kitkeriä.Vaikka on satanut, ei se riitä, sillä kesäkurpitsa kuluttaa reilusti vettä. Jos se on vielä kummulla sadevesi valuu pois .Toivottavasti saat vielä kunnollista satoa.
Mulla kanssa viime vuonna jo komea sato tähän aikaan, nyt ekat alut sormenpaksuisia. Onko se kylmän kesän aikaansaannosta?
Huono kesä kaiken kaikkiaan.
RosMarina, tässä näytiksi vihreä Ufo, keltaisen kaverinsa vieressä kasvaa
Oliko sulla muita kesäkurpitsoita kuin ne Ufot ja Marrow siellä kasvamassa ? Jos ei ollut niin tuossa vihreessä on sitten mukana Marrowia.
Huoli pois, taisi olla ensimmäinen kurppasatsi sitä kuivan kesän kurppaa,nyt uudet kasvaneet ok, …syvä huokaus…hyvä !
Hauskan näköinen. Ei ollut muita kesäkurppia kuin jättiMarrow ja sitten nuo Ufot pellon toisessa päässä. Kauniin tumman vihreä. Ihmeellisiä risteytyksiä todella. Mun pitäisikin käydä kuvaamassa mun taimi röykkiö. Ne mitkä oli vihreitä aluksi, muuttuvat keltaisemmiksi ja nyt osaan taimia on ilmestynyt keltaisia pallukoita.
Tässä vähän kuvia sitkeistä sisseistä, vihreän jättikesäkurpitsan ja keltaisten ufojen risteytys. Siemenet talvehtivat maassa ja kevään tullen niitä pompsahteli maasta kauhea röykkiö. Viimeisessä kuvassa sama yksilö, mitä ihmettelin jättikasvisketjussa. Vihreästä väristä jäljellä vain raidat kyljissä. Nyt sitten jään seuraamaan mitä tuosta keltaisesta tulee.

Hei hitsit, tuohan se kasvaa minulla kanssa, tuo ensimmäisen kuvan keltainen. Ainakin hirmu paljon samanoloinen. Oon sitä ihmetellyt kun ei mulla ole sellaista keltaista kesäkurpitsaa ennen ollut, ja olen istuttanutkin sen taimen ufon viereen. Alunperin istutin nimittäin ufot vierekkäin, ajattelin vaan nyt tuloksia katsoessani että oon sählännyt taimien kanssa. Siinä alueella mulla kasvaa siis nyt se vihreä ufo, tavallinen keltainen ufo ja sitten tuollainen iso keltainen joka ei tiedä olisiko ufo vai pallo vai hiukan suippo.
Mulla on uusi kamera jolla en ole ikinä kuvia vielä ottanut, saati koneelle ladannut. Käyn ottamassa kuvan siitä mun keltaisesta, katsotaan millä aikataululla saan sen tänne ladattua. Mutta tulossa on.
Tästähän tuli kiva kesä noiden kesäkurpitsojen osalta. Heh, annoin ufojen taimia muistaakseni 4 eri paikkaan. Mitähän siellä kasvaa 
Sun täytyy soittaa ja kysyä.
Hauskaahan tämä on ollut ja vielä kaikissa taimissa ei ole alkuja tullut. Mitä yllätyksiä vielä onkaan edessä. Parasta kuitenkin olisi, että nuo myös maistuisivat hyvältä, eikä 
RosMarina, tässä kahden eri kasvin tuotosta, siis ufoina istutetut taimet
Huomaa vihreä kärki yläkuvassa, ja alakuvassa näkyy värin muutos kasvun edetessä
Kun tietäisi millon tuo kannattaa ottaa keittiöön, varmaan aika pian. Vaikka jos tästä onkin tulossa tosi iso ?
Kannattaa ottaa pienenä käyttöön. Isoihin tulee siemenhöttöä sisälle.
No jo on outo, ei pötkö eikä pallo mut tosi söpö. Joko olet maistanut? Voisit varmaan jättää yhden myöhemmin kasvamaan, kun kesäkurppa kiintiö täyttyy. Onko itse hedelmä kasvanut nopeasti. Jos se haluaakin isoksi vaikka onkin ufon värinen.
Tietääkö joku onko tämä kesäkurpitsa? Diamant taimia piti olla 3 mutta yhteen tulikin sitten ihan eri näköisiä. Sitä vaan mietin onko nämä syötäviä…
Kesäkurppahan tuo
On varmaan kesäkurppa. Tuollaisiakin lajikkeita on. Ja maista, sittenhän sen tietää. Ei varmasti mikään myrkyllinen.
Erittäin syötävän näköiseltä kesäkurpitsalta näyttää
Hyvää ruokahalua!
RosMarina, se keltainen ei-pötkö-eikä-pallo pääsi tänään keittiöön. Oli jo jonkin verran siemenhöttöä sisältä, joten ei ole suureksi päästettävää sorttia. Siitä sai kummiskin aika paljon hyvää hedelmälihaa, kurpitsan tapaan. Poistin sen siemenhötön ja valmistin sapuskaa kiinteästä hedelmälihasta. Sain siitä vähän kerättyä siemeniä, osan leikkasin iloisesti poikki samalla kun kurpitsankin. Siemeniä saat ilman muuta jos haluat, palataan siihen sitten myöhemmin kunhan muistakin on kerätty. Se vihreä Ufokin odottaa jääkaapissa valmistusta. Kerään siitäkin siemenet jos vaan onnistuu.
noi isoksi päässeet kesäkurpat kestää viileässä säilytystä vaikka jouluun asti, siis jos kuori on ehtinyt kovettua. Kesällä kannattanee hyödyntää kurpat ihan pieninä 10-25-senttisinä ja pehmeinä, jolloin kuorikin on syötävä. Noista isoista saa kyllä sitten myöhemmästä sadosta siemeniäkin.
Ilman muuta Nuu, siemenet talteen, vaihdellaan sitten urakalla uusia tuttavuuksia. Kattelin hyötykasviyhdistyksen sivuja ja sieltä löytyi kuvaukseltaan saman oloinen kesis, sitä sanottiin keilaksi :))