Kurpitsa: Spagettikurpitsa, Cucurbita pepo

Höh,on kyllä kuva.Pädillä otettu.

Minäkin yritän tiirata Karvarin kuvaa, mutten mitään nää? Kiinnostais teidän kurpitsojen koot kun omat vasta tekevät kukkia ja ehkä muutama kurpitsan alku on alkanut kasvaa kokoa.

On tämä nykyään niin paska!
Lähetään täältä kaikki niin josko ylläpito huomais meijjäkki ???

muoks,on mulla kuva,pädillä otettu jokon näkyny kyllä ennen,mutta nyt ekaa kertaa tämmönen kummallisuus.
välke,nuot minun spagetti kurpat suunnilleen lapsen pään kokoset,venyneet semmoset.

Minä näen Karvarin kuvassa kauniin vaalean kurpitsan :smiley:. Ehditkö tehdä viestille jotain tässä välissä?

En oo tehenny mitään.Vaan päivitelly mimmoseksi tämä pentti on menny.Ei ihime etton porukat kaikonneet.

Kyllä mulla nyt näkyy karvarin kurpitsakuva. Mikähän siinä häikkäs aikaisemmin?

Auttakaa muijaa mäessä, ku kävi köpelösti ja joka ainoa spagettikurpitsan siemen iti ja kasvaa kohisten. Muutamalle paikka on kasvimaalla, muut joutuu maisemointitehtäviin. Vaan paljonkos / taimi varataan muhevaa multaa / hevonkukkua / kompostia   /  yms. moskaa, jotta kasvu olisi rehevää. Ajattelin tehdä itse kullekin jonkinlaisen kehikon, jonka pohjan vuoraisin pahvilaatikoilla / sanomalehdillä. Nyt siis propleemana kehikon koko vai onko koko suunnitelma tuhoon tuomittu ajatus.

Miten teillä spagettikurpat kasvaa?
Mulla näyttää että poikakukkaa pukkaa vaan,muuan tyttökukka ollu mutteivät oo pölyttyneet.
Kahta oon yrittänny pölyttää,mutta ku tytöt auki niin ei oo poikia liikaa.Tänäänki mahoton poikia eikä yhtään tyttöä.Huomena vissiin aukiais tyttö,mutta veikkaan ettei huomena oo sitten yhtään poikaa :frowning:

Näin

Yläkuvassa rehottava on varsin maskuliininen tapaus, mutta sillä on tyttöystävä samassa putkessa.

Älkivilkasulla noita pötikän alkuja oli jo neljä.

Filopator,onko tuo spagetti?? Mullon tullu vaalian vihiriä pallukka spagettiin.
Ompa komia pöheikkö.

Höh,tuo kyllä näyttää kesäkurpalta.Vai valehteleeko mulla silimät?
Minkä niminen on tuo sinun lajike?

Minoon laittannu tämmöstä.
Hih,josseiooo spagettia niin nytpähän tyttö opettelet tykkäämään kesäkurpasta.
Mulloli kans yhtenä kesänä,sain kirijeestä siemenet,muka spagettia tulossa.Tuliki keltasta kesäkurppaa.Sen jäläkeen oon ostannu siemenet kaupasta :slight_smile:

Miulla on tismalleen samanlaisia/-merkkisiä ku Karvarilla, isoja mötköjä on jo usiampi, kai ne joskus keltaseks muuttuu ( vai ?) siitä on monta vuotta kun viimeks on meillä spagettikurppaa kasvatettu

Mullon muina vuosina ollu alusta alakain keltasia,nytki muutama mahollinen.Ovat haalian keltasia.
Höh,parempi tutkiskelu anto tulosta,löyty yks jokon meleko varmaan tulokas.
Huomena kuvaa tulossa.

raya,laitappa kuvaa niin tutkitaan :slight_smile:

raya,väri passaa.Mullon yleen ollu noin kilosta kahteen.
Laitan huomrna kuvan ku tulee auringon puolelle niin näkyy paremmin.

Tämän näkösiä mötköjä

Ja mulla tämmönen,luonnossa pikkusen keltasempi.
raya,kyllä näyttää spagetilta.

Oli se vihreä mokoma kesäkurpitsa. Täytyy tehdä niistä “kurkkusalaattia”, ni tulee syötyä. Pitkässä roiskossa oli tällaisia. Jos ne olis mitä pitäiskin.

Tuo näyttää spagetilta :slight_smile: