Meillä tämmöisiä. Kuvassa vasta huomaa ruman putken, pihalla vaan ihastelee hostia;)
Ja meikä pelkää hallayötä koska Hostat menee siinä vaiheessa…
Joko täytyy huolestua, vai selittyykö tämä(kin) jollain ihan luonnollisella tavalla?
Aika hurjalta jo näyttää, pelottavan samalta kuin englanninkielisten HVX-sivujen esimerkkikuvissa. Tuo väritön kohta on ihan ohutta läpinäkyvää kalvoa.
Nämä hostat (komeakuunlilja francee) on ostettu vuonna 2006, ja niitä olen jakanut eri puolille pihaa. Kaikenkaikkiaan minulla on näitä 13 komeaa pehkoa…
Merlinin hosta-linkki on todella HYVÄ!
Kiitokset …ja taas viisastuttiin
Komppaan Kukkaistätsyä. Kiitos Merlin!
Tämä on kivan värinen, mut kasvuvauhti ei päätä huimaa, vaan kunhan jaksaisi edes kukkia kun
kuvassa ovat nätin vaaleanpunaisia.
Miten kuunliljojen kasvua vois tyrehdyttää???
OIkkesti, kun muutin tähän, miin piha oli yhtä kuunliljaa. Olen jakanut sitä jätesäkettäin pois ja siirellyt kasveja järkevämpiin paikkoihin ja kaikki lähialueen penttiläiset olen koittanut kuorruttaa kuunliljalla ja silti pihassa ei näy, että niitä olis edes yritetty vähentää.
Kuka haluaa kuunliljaa, tulkoon hakemaan (kirjokuunlilja taitaa ehkä olla oikea kasvinimike), valkoreunaiset lehdet ja nätti ku mikä, mutta liika on liikaa…
Jos tuot niin voin ottaa
no heppi hei kuunari, jos jaksat vielä heinäkuun alkuun kattella niitä! vaikka kaikki käy!
Jade, maksa bensat ja majota meijät niin tullankin heinäkuussa tuomaan kuunliljaa:D
Voi kuunari, ei niitä kuunliljoja saa mikään hidastamaan kasvuaan. Toisaalta, ymmärrän hyvin, että mukavuudenhaluinen henkilö niitä istuttaa pihaansa, ei pääse rikkaruohot läpi ja ovat vihreitä ja kauniitakin.Tule käymään, niin näet n. metrin korkuiset kuunliljat, ihan oikeesti, on ne ainakin melkein metrin je lehdet on ison pizzalautasen kokoisia. Lannoittaa en niitä uskalla, koska sitten ne varmaan räjähtävät ilmaan.
Ohan ne kauniita, mutta rajansa kaikella. Pelkään että nuokin lähtevät pian kuuta valloittamaan.
Peipposelle tulossa kuunliljaa yksi lihalaatikollinen torstaina, tee tilaa:)
peipponen siellä vääntää uutta penkkiä juhannuksen ajan.
Hostat aiheuttaa ristiriitaisia tunteita minussa! lol En tiedä miksi, ei sovi ihan joka paikkaan. Minusta kauneimmillaan sellaisessa hostille omistetussa penkissä varjossa missä on paljon erilaisia hostia.
Kuunliljat ovat mun yksi suosikkikasveista, mutta pelkään sitä virusta. Ja koska vasta pari-kolme vuotta sitten aloin pihalla jotain tekemään, en edes tiedä vaivaako meillä ko virus.
Varmuuden vuoksi olen kuitenkin uudet (2 v sitten ostetut) kuunliljat istuttanut eri paikkaan, kuin ne missä on ne mitä täällä ennestään oli ja ne mitä olen anopilta saanut.
Kuunari, mitä jos kesällä tehtäis matka sinne teillepäin ja tulisin vähän perkaamaan sun kuunliljoja;)
Ellu: täällä on paljon räjähätneitä kasvustoja muitakin kasveja joten terve tuloa perkaamaan penkkejäni!
Varmaan juuri siksi, että kuunlilja leviää hyvin ja sitä on saatavilla, sitä oli tuolla Pietarissa paljon käytetty kaikissa puistoissa, joita on kovasti yritetty laitaa kuntoon. On tämä perusvihreäkin vaan komea paikassaan. Sitä oli myös laitettu erilaisten tyhjien kivenkolojen ja nurkkien täytteeksi.
kuunari, täällä on vaarallista mainostaa ylimääräisiä kasveja, kohta me tullaan rekoilla tyhjentämään sulta kaikki…
niinpäs niin peipponen. Hm. kun aloin tarkemmin ajatella Kuunarin kuunliljoja ja niiden mahdollista kauheaa kohtaloa, niin hm. Mullekin löytyis jokuselle tilaa, jos peipponen ei jaksa kaikkia istutella tai jos laitat sen verta ylimääräistä, että pari riittäis mullekin.
Torstaina eli huomenna en niitä kykene vastaanottamaan, mutta ensi viikolla kyllä. Peipponen vois säilyttää niitä tallessa juhannuksen ajan, jookos?
Hm, oonkos mää ahne