Kuvia kasvihuoneista

Kyllä on suloinen rakennus! Pitsiverhot ja pelargonit, eikä missään nimessä mitään suttaista multaa tuon kanssa mihinkään tekemisiin!

:slight_smile:

Todella kivan näköinen ja sinne kun laittaa tuolin nurkkaan, niin onpa hyvä mietiskellä kasvien keskellä.

Tuo valkoinen väri on onnistunut valinta!

Minulla on samansuuntaiset ajatukset, eli ei mitään kovin sottaista kasvien kasvatusta! Osa kasveista kasvaa ainakin tänä kesänä saviruukuissa, osa on tarkoitus istuttaa mustiin muovilaatikoihin, mutta niille varmaankin tehdään puiset reunat. Kuten kuvasta näkyy, koko lattia laatoitettiin, eli kaikki kasvit kasvavat astioissa. Olen ostanut kaikenlaista ihanaa krääsää kasvihuoneeseen. Toivottavasti huomenna kaikki olisi niin valmista, että saisin ne paikoilleen! Olen todella iloinen ja onnellinen siitä, että projekti alkaa viimein olla ohi ja tulos on noin hyvä. Kyllä mieheni ja minä olemmekin tehneet tuntikausia töitä ja tulee muuten tomaateille kilohintaa, kun miettii kuinka paljon on rahaa kannettu rautakauppaan ja sahalle. Mutta sehän ei tässä olekaan tärkeää! Varmaan jo viimeistään ensi viikolla istun omassa kasvihuoneessani nautiskelemassa. Kiitos kommenteistanne, ne lämmittävät kovasti ja virtuaalisesti lievittävät jumissa olevia hartioitani!

Tuleepas upea kasvari. Kyllä kelpaa loppukesän helteillä istuskella siellä ja nauttia kesästä.

Ovi on jo olemassa. Se on vanha saunan ovi, jossa on päällekkäin kolme lasia. Maalasin sen valkoiseksi. Siinä on savunväriset lasit, mutta onneksi kattokin on vähän sen värinen. Voi olla, että väsään oven laseihin jotain ristikoita tms.

Fiore - kasvihuoneesi on kuin satulinna.

Helpommalla tosiaan pääsee kun mullan laittaa altaisiin. Vaihtaahan se kumminkin pitää ja laatikon saa vaikka nokkakärryn avulla kasvimaalle.

Kiitos todella paljon kehuistanne! Tuntuupa hyvältä! Kello on jo paljon ja lihaksia kolottaa tuo lattian teko, mutta teidän kommenttinne saavat kaikki vaivat unohtumaan! Kiitos!

Fiore, tosi mukavan oloista jälkeä! Odotan innolla että pääsen laittamaan oman kasvarini “kehityskaaren” kuvina näytille…on vaan niin hitaastikehittyvää sorttia että on odottavan aika piiiitkä!

Terveisiä kasvihuonetyömaalta, taas!

Nyt ovat kasvit asuneet uudessa kodissaan jo kolme päivää. Tiedän, ettei kannata odottaa kovinkaan kummoista satoa enää tänä vuonna, mutta silti innolla seuraan, mitä taimille tapahtuu. Kasvihuoneen ympäristö on vielä laittamatta, pahimmat sotkut on sentään siivottu.

Joku kyseli kasvihuoneen ovesta. Tällainen se nyt on. Maalarinteipeistä jäi vähän jälkiä, ne täytyy poistaa jotenkin. Kahva on ihan uusi, ruuvasin sen tänään kiinni. Nurkan ampeli-kasvi yrittää ehkäistä ihmisiä lyömästä päätänsä matalaan katon kulmaan.

Tomaatintaimet kasvavat muovilaatikoissa. Voipi olla, että niitä on liikaa/laatikko, aika näyttää! Tomaatti-aiheinen kastelukannu toivottavasti ennustaa loppukesän näkymiä... pomppivaa hymyä

Päädyissä on tulevien tuuletusikkunoiden tilalla vielä toistaiseksi kuplamuovia. Ikkunat toivottavasti valmistuvat lähipäivinä.

Vielä olisi ostettava se tuoli, jolla voi nautiskella, automaattiset ikkunanavaajat, rakennettava ne tuuletusikkunat, laitettava kasvihuoneen ympäristö kuntoon jne.... mutta ollaan tässä jo voiton puolella!

Kylläpä kelpaa sinun nyt, kun on noin hieno! Onnea uudelle kasvihuoneelle!

Kyllä täällä on toinen toistaan upeimpia kasvareita ja niiden onnellisia omistajia.

Kyllä on Fioren kasvihuone kaunis. Näitä kaikkia ihania kasvihuoneita kun katselee, ei osaa edes ajatella minkä mallisen itse joskus tulevaisuudessa rakentaa. Vaikka monet ovat täysin eri tyylisiä kaikki ovat tosi hienoja. Ja onnittelut Fiore uudesta ihanasta kasvihuoneesta.

Kiitos kaikille onnitteluista. Olo on onnellinen monen vuoden odottamisen jälkeen!

Fioren kasvari on kyllä aivan ihanan näköinen! Tahtoo kans tuollaisen. Montakohan vuotta pitää vielä odotella että saan tuon miehen innostumaan kasvarin tekemisestä, vai pitäiskö alkaa vain itse tekemään… Mulla on jo 5 ikkunaa valmiina :wink:

Somanen on Fioren pikku kasvari, onneksi olkoon!

- ja tiedän tasan tarkkaan miltä sinusta tuntuu kun omakin valmistuu ihan tuota pikaa...pomppivaa hymyä

Onnea minultakin niin on sievä että raaskiiko tuota edes multa hommilla sotkea, nauti nyt kun nautinnon aika.

Kun toukokuu tuli, ilmoitin olevani tavattavissa Puuhamaasta. Puuhamaahan eli kasvihuonelle pääsee terassilta riippapihlajan ali kulkevaa polkua. Nimitän pihlajan alla olevaa pöheikköä metsäpuutarhaksi.

Puuhamaassa on aina vähintään letku levällään ;-) Kasvihuone pystytettiin kesällä 2007, ja sen ympäristö on vielä vähän vaiheessa. Kehitellään, kehitellään... Eihän se ole enää puutarha, jos se valmiiksi tulee! Kasvihuoneen edessä olevaan laatoitukseen jätin yrtin mentäviä reikiä, joissa kasvaa salviaa, ranskalaista rakuunaa ja laventelia.

Hei Perheomenapuu, onpa sulla loistava idea tuo yrttien kasvatus! En ole aikaisemmin missään nähnytkään.

Täällä minä katselen, vakoilen ja ihmettelen teidän upeita kasvihuoneitanne. Minulla olisi moinen projekti tehtävä, mikäli meinaa ensi vuonna jotain laittaa. Muovinen kasvarini vetää viimeisiä. Tuuletus reiät sen kun lisääntyy. Ensi kesänä siitä on jäljellä varmaan vain tuo metalli runko.

Onpa, Perheomenapuu, siisti ja soma puuhamaa! Tuo yrttiruudukko onkin hauska!