Kuvia kasvihuoneista

Laitoinkohan viime vuonna sitten liian tiheään. Kolme tainta laitoin pienempään ja 5 isompaan. Ahne kun tietenkin olin.

Montakos kurkuntainta meinaat istuttaa siihen isompaan paljuun?

Kolmea olen ajatellut.

Pippurille kysymys kasvihuoneesta. Onko sinulla muovinen kasvihuone? Mulla olisi tarkoitus pystyttää Anttilasta tilattu muovinen kasvari näin ensi alkuun, aloittelija kun olen. Mitä sinulla on kasvarin lattiana? Minä ajattelin laittaa vain pressun kun ei ole oikein aikaa kunnolla pohjaa tehdä.

Kehtaankohan laittaa omaa kuvaani.. pakko kai se on. Mun pienessä kasvarissa on vielä aika autiota. En ole jaksanut lämmitys juttuja laittaa, niin odottakoon tomaatit siihen asti että uskaltaa viedä ulos. Ei tuolla vielä kaikki systeemitkään ole paikallaan.

Mulla oli viime vuonna isoissa mustissa neljä ja niin laitoin tänä vuonnakin. Kunhan antaa tarpeeksi vettä ja ravinteita niin kyllä ne menee ahtaammassakin.

Mulla tuo “allas” on n.80cm leveä ja aion istuttaa siihen kolme tomaattia. Uskoisin tilan riittävän kun ajattelee, että ensin meinasin laittaa 10l ämpärit. Tuohon meni multaa 50l niin on kumma jos ei riitä :slight_smile:

Ostin Myllymäen raudasta viime vuonna tuon kasvihuoneen. Maksoi muistaakseni n. 30 euroa. Meillä kasvihuoneen pitää olla siirrettävissä. Kehikko oli suhteellisen helppo pystyttää. On toiminut ihan hyvin hintaansa nähden.

Maassa minulla on mansikkakangasta. Pitää hyvin rikkaruohot poissa.

Koska kehikko itsessään on tosi kevyt, olen ankkuroinut laidat kivillä, ettei tuuli vie mennessään.

Voihan pee. Minä maksoin muovihuoneesta yli 100 euroa. No, nyt se on joka tapauksessa pystyssä ja pohjana on kasvarin kokoinen pressu. Mietin vain joko tohtisi täällä Oulun korkeudella sinne tomaatin, kurkun ja paprikan taimet laittaa…Itse olen siemenistä ne kasvatellut ja kurkkuun on tullut jo kukkia.

Kuvia meidän kasvarista. Katto valokatetta, ikkunat kierrätettyjä ja muuten kummisetäni ja mieheni suunnittelemaa. Olen todella tyytyväinen.

Sisällä onkin sitten kaikki sekaisin vielä. Tomaatit on pienissä laastisankoissaan, chilit ruukuissa ja sankoissa ja muut missä mikäkin. Laittamatta vielä kurkut. Ajattelin laittaa viikon päästä kurkut sitten. Ne menee isoihin pyöreisiin laastisammioihin tuonne takaseinälle ja muu järjestys onkin vielä miettimättä.

Tosi hieno!

KayB en minäkään ole kuin 80 km alempana. Minulla on nyt ollut paprikat ja kurkut 2 viikkoa kasvihuoneessa. Olen vaan tarpeen vaatiessa pitänyt hallaharsoa.

Tuollaisen rakentelin, halpakin tuli. Reilusti alle kahdensadan jäi - se mitä valokatteista maksoin. Muuten tarvikkeet omasta metsästä…

http://www.miestenhuone.fi/component/option,com_fireboard/Itemid,42/func,view/catid,13/id,36/#36

Käykäähän katsomassa…

Hyvin kaunis kasvihuone, onnitteluni hienosta saavutuksesta. Kelpaisi minullekin ihan oitis, mutta tuollaisesta voin vain haaveilla.

Kokeilen lisätä kuvan, saas nähdä onnistunko...

Eli tuosta huoneesta enemmän linkissä:

http://www.miestenhuone.fi/component/option,com_fireboard/Itemid,42/func,view/catid,13/id,36/#36

Komean kasvihuoneen olet rakentanut kuningattarelle. Tekee muuten siistinnäköiseksi, kun kaikki ikkunat on ulkopokia.

Wauu! Hyvän mallinen, mukava sisustus ja kiva väritys :smiley: Onnea tekijälle!

Upeita kasvihuoneita on taas noussut! Tämän viimeisen väristä minäkin erityisesti tykkään. Onko se joku petsi?

Hieno kasvari ja loistava linkki, kiitos Hurja kun esittelit omasi!
Tarkkaan luin kaikki vinkit, sama homma itselläkin edessä...

Me ollaan niin tumpeloita että turvauduttiin tämmöiseen valmisratkaisuun. Tässä kasvari rakenteilla viime loppukesästä:

Ja näin täyteen se on saatu tupattua ekka keväänään:

Voi jummi, Hurja, miten hieno kasvari!

Paljonko tuohon meni puutavaraa?