Pystyyn olen minäkin laittanut.
Lähden siis etsimään syvää ruukkua. Kiitos :)!
siemenistä kasvatettu Incarvillea mairei tervehtii teitä,
ei ole omia kylvöjä,
mutta lähemmäs kymmenen vuotta hän on kasvanut ja kukkinut kesät-talvet ulkona
Siemenistä kasvatetut Incarvilleat on myös minulla - ovat selvinneet kolmesta talvesta ulkona..
Siemeniä löytyy - (itävyys testattu kaksi viikkoa sitten) - jos joku haluaa kokeilla..
Oletkos miten suojannut niitä talven yli?
En ole suojannut niitä millään lailla talveksi - en edes peuroja vastaan. Siis eivät ehkä ole bambien herkkua..
Yhteistilauksessa tulleet juurakot, näyttävät tältä.
Kuinka monta juurakkoa laitatte yhteen purkkiin? Pirkkiksellä näyttää olevan monta.
Kunka ollakkaan, sorruin ostamaan messuilta, vaikka taimia on kasvamassa siemenistä, mutta eivät varmaan ehdi tänä kesänä kukkia!
Ostin messuilta pussillisen mukuloita. Pakkauksessa sanotaan ‘put roots horizontally in the soi’. Sen mukaan pitäisi siis laittaa vaakatasoon. Mukuloissa on joitain haivenia, liekö juuria. Myyjä vakuutti, että talveksi ei tarvitse ottaa ylös maasta.
Myyjät näyttivät vakuuttavan mitä vain,että saivat myytyä, mutta kyllä se täytyy talveksi ottaa kellariin tms, niinkuin daaliat. Ainakin täällä IV- V- vyöhykkeellä.
Kuuntelin kun yhdelle rouvalle myyjä vakuutteli Ihmekukasta että ei täydy nostaa maasta talveksi,vähän havuja tai lehtiä vain päälle
Siellä näkyi olevan ainakin kaksi paikkaa missä myivät, se mistä me ostimme ei myyjä tiennyt niistä mitään, mutta minulla oli sellainen ystävä kanssani, joka on kasvattanut sitä jo vuosi sanoi myyjälle, että ainakin Ylöjärvellä pitää ottaa talveksi kellariin tms, paikkaan! Ja kertoi kasvista muutenkin myyjälle! (Antoi muuten ystävälleni ylimääräisen erän ilmaiseksi!)
Kukaan ei oli vielä kertonut montako laitatte yhteen ruukkuun?!
Minä olen ostanut Anttilasta 2 pussia näitä mukuloita ja laittanut aina 5 kpl yhteen suurehkoon muoviruukkuun. Pystyyn laitoin ja hyvin ovat lähteneet kasvuun. Meinaan siitä sitten siirtää ne isompaan kunhan ilmat lämpenevät ja saan ne parvekkeelle.
Välke, kiitos tiedosta, minä laitan sitten nuo kaikki samaan.
Lisään vielä, että minun mukuloissa oli jo pieni lehtitupsu toisessa päässä. Istutin ne sitten niin, että tupsu jäi mullan pinnalle. Enkä todellakaan tiedä olenko toiminut oikein, mutta kasvaa näyttävät
Anoppi kävi messuilla ja olivat siellä tohisseet hälle kovasti lähetyssaarnaajankukasta, että ihan vähän kun lehtiä laittaa päälle talveksi niin hyvin menestyy. Ja karkoittaa myyrätkin.
En muista koskaan aiemmin kuulleeni, että lähetyssaarnaajankukka karkoittaisi myyriä?
En antanut hänen ostaa mulle lähetyssaarnaajankukkia sieltä. En usko että menestyy savisessa maassa ainakaan monivuotisena. Ja lupasin karkottaa myyriä edelleen töminällä, valkosipulilla ja narsisseilla.
Istututin illalla juurakot. Vastoin pakkauksen ohjeita istutin pystyyn, kun juurakon toisessa päässä oli selvät alut. Laitoin maitopurkkeihin.
Kasvu jatkuu kasvihuoneessa, paljon on tullut lisää vihreää.
Vaikka olen kastellut ja käynyt katsomassa joka päivä, niin ihme löytyi. Kukkanuppu jo nyt, olen istuttanut noi juurakot pääsiäisviikolla.
Samoin Pirkkis täällä, nuppua pukkaa. Pääsiäisen aikoihin laitoin minäkin multaan.