(Huonekasvit)
Mikä olisi hyvä talvetus lpt, valo, kastelu tms?
(Huonekasvit)
Mikä olisi hyvä talvetus lpt, valo, kastelu tms?
Voisiko ajatella, että muistakin lamppuharjoista voisi kirjoittaa tämän otsikon alla? Vai voisiko otsikon muuttaa yleisesti lamppuharjoja käsitteleväksi?
Kylvin nimittäin muutama päivä sitten Callistemon " species mixed" ja “ausralian mixed” ja ne pahukset on jo itäneet! 3mm pitkiä puita kasvaa ihan hullunaan ruukuissa, kuka haluaa keväämmällä? Sitä aina kuvittelee, että nuo subtrooppiset olis jotenkin hankalampia…
Heiii, minä olisin täällä käsi ojossa
Tässä tätä valtaisaa vihermassaa...
Vähän lähempää! Näistä joutaa kyllä jos pysyvät hengissä.
Mulla on ennestään pysty- ja riippuvakasvuinen Callistemon, pako oli laittaa lisää, kun on niin kaunis talvellakin. Englantilainen nimi pulloharjapuu - Bottlebrushtree- olisi minusta kauniimpi kuin Lamppuharja...
Havaittavissa siis valtaisaa kasvuvoimaa Minä haluaisin ainakin jos niitä sitten on hengissä.
LM-H, jos tosiaan saan pidettyä pienokaiset hengissä, olet listalla! Mahdollisuudet on meillä onneksi aika hyvät!
Se toimitus onkin sitten asia erikseen...
Joo, ei ongelmaa! Isännän sisko asuu Ursininkadulla ja Ruusumatamiakin on pakko käydä tervehtimässä, jos jaksaa ottaa vastaan!
nopsis, adoptoin myös tuollaisen ihan hurjan mielelläni, se on ollut kolme vuotta toivelistallani. Onko tätejä nykyisen pääkaupungin seudulla :D ? Laitan hölöpostia sinulle.
Aina löytyy tekosyy käydä sielläpäin, ellet sitten halua tulla katsomaan nopsiksen pihaa livenä…
Kuinkas pikkutaimet voivat? Ovatko kasvaneet? (enhän minä innoissani ole odottamassa niitä :D)
Aivan hulluina kasvavat! Esittelin taimia innoissani esikolle (siis vanhin lapseni, ei kasvi) joka aikansa ruukkuja katseltuaan kysyi, että siis mitä täällä pitäisi näkyä? Neljäskin ruukullinen on itänyt, näkyvissä on n.4mm korkea, hiuksenohut lamppuharjametsä. Ehdottelin jo isännälle moottorisahan virittelyä. =)
Alkavat jo näkyä! Punainen runko useissa, joissain heleänvihreät lehdet. Näyttää siltä, että meillä ens talvena lämmitetään lamppuharjapuulla…
Ihanaa
leivinuunissa ei tarvita sitten harjaa erikseen
Saiskos pikkusista semmosia väliaikakuvia?
Voi jukra, LM-H, pitäisköhän tuoda sulle koko ruukullinen jos ehdin Turkuun sukuloimaan! Jos värit sitten menis jotenkin yksipuolisesti, niin voitais vaihtaa…
Kyllä niistä saa väliaikakuvia, kunhan meikäläinen näkee ne ilman suurennuslasia…