Bad hair day .
Se on se lippu valloitetun vuoren huipulla.
siipilaukka?
Really bad ‘Hair’ day…
Jättiukkolaukka.
Lehtolaukka
Onpa ihana kuva lehtolaukoista. Omani eivät ollenkaan ole noin edustavia. Ovat kai vähän liikaa toisten seassa ja eivät näy mihinkään.
Lehtolaukkako kukkii? Missäs ne nyt sitten ne minun ovat??
Minun ihanaiset lehtolaukkani on kukkapenkin keskellä. Kurkistelevat sieltä. Aikoinaan laitoin niitä penkin reunalle, mutta penkkiä on laajennettu. Joskus olen yrittänyt muistaa kerätä sipulit ja istuttaa ne uudestaan, mutten ole sitten muistanut/viitsinyt…hyvin se onneksi leviää, ehkä jo pian paremmin tulee näkyviin : }
Ovat tosiaan niin myöhään kukkivia sipulikasveja ja silti niin pieniä, että jäävät tähän aikaan helposti muiden jalkoihin.
Onkohan tämä posliinilaukka / Allium sikkimense
Saatu Korpikellolta?
Tykkään kovasti
Posliinilaukkana olen ainakin kasvin hankkinut. Minulla on aika paljon, ja eihän siitä voi olla tykkäämättä kun on niin nätti.
Altainlaukka? Onko kenelläkään tietoa tästä kasvista.
Siemenkirjeen siemenistä olen kasvattanut mutta mitään tietoa en ole löynnyt.
Apuja toivon sillä kuukeloimallakaan en apuja saanut.
Kiitos kibu. Nyt vain ihmettelen mitä viidellä kasvilla teen ja mihin ne siirrän yksvuotisten keskeltä.
syö pois, kaikki laukat on syötäviä
Altainsipulia nimenomaan kasvatetaan ruoanlaittoa varten.
Mitä olete laittaneet lehtolaukan kanssa samaan penkkiin? Mikä peittää sopivasti kuihtuvat lehdet, mutta ei innostu kasvamaan lehtolaukkaa nopeammin? Mun lehtolaukat on kasvimaan reunalla eiukä siinä ole mitään muita kasveja. Samettikukkaa? Hoituisi kasvimaan suojelu samalla…
Nyt olisi hinku saada tietoa ukkolaukan elämänkaaresta. Eli kuinka monen vuoden päästä sopii odotella kukintaa tämänkeväisistä ukkolaukkavauvoista? Ja lisääntyvätkö ne oikeasti riesaksi asti vai verottaako seuraava talvi nurmikkoa muistuttavaa taimistoa?