Minä pistän lehtikaktukset parvekkeelle vasta alkusyksynä, kun ötökkäkausi on ohitse.
Olisko siitä kolme vuotta kun tulivat mutta kyllä nää ihan riittää
tarttis vaan istuttaa isompaan ruukkuun. Itseasiassa sen purkki on jo laitettu tulevaan asujaimistoon mutta varsinainen istutus vielä puuttuu. Ehkä riemastui pelkästä mahdollisuudesta niin että tunki itsensä täyteen nuppuja. Tämä yksilö asuu lattialla kun ei ylempänä oikeen ole tilaa ja painoakin on jo kertynyt jonkun verran…
Bolivianlapakaktus pukkaa paljon uutta versoo.
Hovipoika,nyt tulossa vaan 4 kukkaa.
Onnittelen
Minun peräkammarin möllykkä hovipoika ei kuki, selvää mielenosoitusta.
Neitokaisen ainokainen. Huono kuva. Kurkottelin hartaudella, kukka tietty ikkunaan päin ja aurinko yritti paistaa.
Hovineidon kaktus tekee yhden ainoan kukan. Kohta on auki.
Aamulla huomasin toisen nupun hovineidonkaktiksessa. Ja hovipojassakin on kaksi nuppua!!!
Majavanhäntä tekee paljon uutta versoo, joten täytyy ostaa isompi ruukku ja painava ettei se kaadu.
Riippuu kyllä epistä, sillä jotku kasvaa hitaasti tai nopeasti.
Minulla se majavanhäntä työntää mullasta uutta versoa ja jotku uudet pukkaa omat versot.
Bolivianlapakaktus myös tekee nopeasti uutta versoa.
Orkideakaktus on aika hidas.
Majavahäntä on pukannut tämänkin mullasta ja heti pukkaa uutta versoo.
Osaatko sanoa, onko sinulla kastelunlisäys keväällä se, joka saa lehtikaktukset heräämään keväällä kasvuun?
Vai alkavatko kaktukset näyttää valon lisääntyessä jo itsestään elonmerkkejä ja sitten lisäät kastelua?
Riippuu siitä onko ne janoisia. Toki jos on oikein lämmin päivä, niin voi olla, että multa kuivuu nopeammin.
Orkideakaktukset ei herännyt ollenkaan, vaikka lepo oli ohi. Irrotin emoista versot ja pistin ne veteen kasvattamaan juuria. Meni varmaan yksi kuukausi, kun juuret ilmestyi.
Emot oli ihan kuivan näköisiä ja versot vaati vettä.
Hovineito kukki ekan kerran ja teki kaksi kukkaa, hovipoika on ollut vähän tuotteliaimpi ja tämä vallattomana
Majavanhäntä on tehnyt ison nupun
Miten sait sen kukkimaan?
Minulla se tekee vaan uutta versoo.
Nuppu on tullut ihan salaa, vahingossa huomasin kun kääntelin ruukkua. Iloinen yllätys
Selvä.
Minä heti käväsin tarkistamassa onko minun majavanhännässä nupun alkuja, mutta ei.
Onko tämä tuoksulehtikaktus, pituutta noin 1 metri. Kaktuksessa ei ole piikkejä. Pituutta kasvaa vauhdilla, sais tulla leveyttäkin.
Selenicereus chrysocardium yökaktus /Saniaiskaktus.
Katkasin aiemmin tästä emon ja istutin lopuksi sen omaan ruukkuun. Eli jätin emosta tyven.
Nyt sitten on tulossa toinen pentu ja en ole ihan varma onko se eka pentu tekemässä oman pennun.