Lehtikaktus, Epiphyllum

Majavanhännän nuppu suurenee

Viritin majavahännälle kasvilampun, koska se on tehnyt runsaasti versoja. Bolivianlapakaktus myös taitaa nauttia siitä valosta, kun on majavanhännän vieressä. 

Kurkkasin ruukkuun ja yhdessä pistokassa oli tyvessä mätä kohde. Hyvin sain sen huonon kohteen pois.
Niin ja onneksi ne pistokkaat on aika paksut ja vahvaat. 

Majavanhännän kukka aukeaa vauhdilla,  klo 19.00 kukka lähes auki, ei tuoksua minkäänlaista.
Valaistus olisi saanut olla parempi. Onkohan huomenna kukka pelkkä muisto vain. Tulipahan koettua tämäkin ihme.

Ooii,ompa hieno :hugs:

Majavanhäntä aamulla, ei vielä lakastumisen merkkejä

Nyt jouduin leikkaamaan sen yhden Epiphyllum Beavertail pistokkaan ruukusta pois, koska siinä tyvessä oli aiemmin mätää jonka poistin. Siinä pistokassa oli latvasta kasvanut uusi verso ja se kärsi.

Nyt ne saa kuivua ja sitten pistän veten kasvattamaan juuria ja istutan ne samaan ruukkuun jossa on ne muut.
Hyvin ne mahtuu samaan ruukkuun, sillä siinä on yksi reuna ihan paljas. 

OLETKO KÄYTTÄNYT KANELIA.  Kannattaa lukea tämä juttu, jonka löysin netistä.

Uses for Cinnamon in the Garden  (Google löytää)

Minä olen YouTube kanavalla nähnyt sellasen videon, jossa käytettiin kanelii.

Olen käyttänyt välillä kanelii.

Majavanhäntä alkaa uupua

Onko tämä nyt hovineito?5 kukkaa on tuloillaan.

Upea on, oijoi…

Filo,sitten tuo on hovipoika?Tuo toinen josson samantyylinen kukka tekee vaaliamman punaset kukat,niin olisko se hovineito? Ja ovat myös pienemmät.
Tuosson 15 cm halakasija.

Kiitos Filo.
Eioo nuista kumpikaan hoviväkiä näköjään :pleading_face:

Ok,kiitos Filo :hugs:

mummu,ai tämä viimeinenkö?
Se toinen joka kukki aiemmin ja johon tuli enemmän kukkia niin Filon mielestä se on hovipoika.Siinoli aika vaaleat kukat ja pienemmät ku tässä jokon tumman punanen.
Tämän nimi hukassa.

Kiitos taas Filo :tulip:
Kyllä tuo joka kukki aiemmin on pojanhovikaktus.Tämä jäläkimmäinen,kuka tietää.Hovineitona varmaan oon saanu joskus?

Ok,kiitos vielä.Neit9 eioo siis mulla kukkinnu.

Helluntaikaktus on todella kiitollinen kaktus. Jos ne pudottaa versot multaan, niin niitä ei kannata poimia, sillä ne versot alkaa kasvattamaan juuria ja yhtäkkiä huomaa, että niihin on kasvanut uudet versot. :smiley:
Toki täytyy tarkistaa, jotta ne saa vettä.

Oho, tuo kommetti taisi tulla väärään paikkaan. :thinking:

Nyt 4 lähetin parvekkeelle ne isot jotka roikkuu amppelissa. Majavanhäntä, Bolivianlapakaktus, kalanruoto ja korallikaktus. Nyt ne saa enemmän valoa. 

Katossa on 2 koukkua ja asensin metalliputken sinne. Ei muuta kuin amppelit roikkumaan.

Muut lehtikaktukset pääsee parvekkeelle vasta elokuussa.