Olen myös suihkutellut välillä, jottei aivan kuivu, muttei saa olla liian märkänäkään. Tämä aika on vähän hankala juurrutuksille, mutta eiköhän se siitä. Onneksi kaktukset kestää kuivuutta, muttei märkää. Onnea juurrutuksille! (Samoin minulle)
Multaan yleensä kaikki pistokkaat tökin. Lehtikaktukset ovat terraariossa lämpömaton päällä. Pitää vain muistaa tuulettaa aina välillä.
Tässä olen juuri pesemässä juuria svantelta tulleista epiphyllumeista. Muut oli hyvän kokoisia mutta tuo anguiler on kyllä onneton rääpäle, onneksi tilasin sitä 2 itselle jotta edes jotain pientä törröttää ruukusta :)Harmittaa vähän hinkata ja leikellä hyvin juurtuneita lehtipistokkaita mutta laitan nämä hydroon joten ei auta valittaa:)
Mulla kesti E. anguligerin kasvaminen kukintaikäiseksi 4-5 vuotta, nyt se on iso ja todella hyvännäköinen. Aloitti kukinnan lokakuussa ja vielä nuppuja kasvaa. Ainakin tämän kohdalla kesäinen ulkoilu auttoi.
niin ja näiden yksittäisten lehtipistokkaiden kasvavan lisäksi että kukkivat. Toisethan on toooosi hitaita kasvamaan valitettavasti
Anguilerin kukinto nyt ei niin kamalasti sydäntä sykähdytä mutta kaunis rehevä kasvusto olisi kiva saada. Pitää juurruttaa lehtiä lisää sitten kun nuo lilliputit laiheliinit uusia lehtiä väsäävät. Enemmänkin odotan my o my:n kukintoa kun kuvat siitä ovat niiiiin ihqut:) Lehdistöhän siinä on perus epi mallia
Meillä en puutu huonekukkien hoitoon, vaimo hoitaa jos hoitaa. Tämä lienee joku lehtikaktus, joka nyt kukkii aika hyvin. Vaimo kertoo että ei sitä ole mitenkään hoidettu, on ollut kesän unohdettuna pihalle ja tuotiin sisälle koska kukkanuppuja oli paljon. Sama tapahtui myös atsalealle jonka hän löysi pensaan alle unohdettuna, ei sitä taidettu kastellakaa.
Oletettavasti monet huonekasvit ovatkin tällaisia, kuka niitä luonnossa hoitaisi.
Tuo näyttäisi olevan marraskuunkaktus. Kauniin värinen.
Tilasin Hollannista 4 epiä, isoin oli 28cm ja hintaa tuli 16,16 postikuluineen. Postikulut olivat 6,16.
pesussa ja siistinnässä lähti curly kaista yksi pätkä, nopein saapi postareilla.
Hep!
Tämä kukkii juuri nyt. Siinä on 10 nuppua, joista nämä ehtivät kukkaan ensimmäisinä.
Mitäs mieltä olette epiphyllum curly kaista?
Itselle sellainen tarttui Hesan Stockalta mukaan 15 eurolla, ja tyytyväinen olen ollut.
Kasvi on jopa muutamaan otteeseen pudonnut, mutta joustavuutensa ansiosta ei oksia ole napsahtanut poikki.
Mielestäni curly kai oli loistava ostos, ja jos tilaa riittäisi, ostaisin niitä lisää
on ihana tuo zygon (hovineitoko). Valtavat kukat:) Minä en ole curlya nähnyt ikinään enkä edes tiedä minkä näköinen hän on saati sitten kukinto. Onko se ihan curly cai vai millä nimellä se löytyy?
Innokas on tämä George`s favorite kun ei taida olla kaverilla vielä edes juuria.
uskomaton näky. No kun hän aukaisee kukkansa se painaa varmaankin niin paljon että laita pari jätskutikkua multaan ristikkäin että ei vaurioidu ja nuukahda nenälleen kukan painosta.
Zykolla aivan valtavan kaunis kukka.
Nyt se on tämän näköinen. Osa kukista on jo kuihtunut. Mikään kaunis ei kestä kauaa.....
Kaunis on yhä.
Niin itsekkin saan odotella vielä tovin kukintaa ellei sitten käy niin hyvä mäihä että yhdellä kukalla palkitsee jo pienenä pistokas palana kuten edellisellä sivulla jutitan pistokas tekee. Minulla on kaikki epit ihan pieniä pistokkaita vielä lukuunottamatta tuo yksi arvoitus jonka kukkakaupasta ostin