Kiitokset iesterille! Meillä alettiin kukkimaan!
Ja tässä tällaiset kukkivat (tilattu taimet Kodin kukilta)!
Ja tässä koko ruukku.
Minulla kukkii tällaiset, ostettu isoäidin kasveilta. sekoituspussi
Pippuri: hieno ruukku, miten tehty ja onko isokin ?
Keltaiset kukkivat, muitakin värejä oli, mutta nämä taisivat viedä voiton.
Tästä tummanpunaisesta leijonankidasta kyttään siemeniä. Kukka on kuin samettia:
Vielä on kukkia jäljellä.
Tämä leijonankitani on vissiin säilynyt hengissä talven yli, sillä uutta versoa pukkaa.
Kurpitsa, mitäs minä nyt teen?
Tässä astiassa oli viime vuonna iesteriltä saatuja taimia, siemenet tiputtelin takaisin ja nyt on pikkutaimia ilmestynyt.
torstai, 5.
maaliskuuta
2009 - klo 10.
17 (11 minuuttia sitten)
</p>
Pirkkis on muuten oikea leijonkitaexpertti;-)
<p>Eipä taida enää pitää paikkaansa ja muutenkin, valmiita taimiahan noi olivat ostaessa ja saadessa.<br/></p>
MoonRiver sanoi tuolla kiitospalstalla näin. Mutta nyt toi K...kukilta tulleet ei taida kuitenkaan säilyä talven yli, suurin osa on mennyt muille maille, mutta on onneksi vihreääkin jäljellä vielä.
Ensimmäistä kertaa tämä kokeilussa. Itäminen oli ainakin nopeaa, kolmessa päivässä on noussut monta piikkiä pinnalle. Ketjukirjeestä siemenet nappasin ja itävyys on ollut hyvä
Mites tuon jatkokasvatuksen kanssa? Missä vaiheessa kannattaa koulia?
Tällaisia taimet nyt, varmaankin jossain vaiheessa, pitää nyppäistä liiat taimet pois.
Ok, meillä ollaan vielä hius asteella... Huh.
Onkos leijonankitoja tapana latvoa? Minulla olis sellaista matalaa ja kirjavalehtistä.
Vanhasta löytyi tieto että latvoa voi ja kannattaa kun ovat pieniä. Linkki: http://puutarha.net/index.asp?s=/keskustelu/keskustelu.asp?id=2024
Tällaisia taimia tuli Kodin ku...ilta.
Kirjavalehtisiä matalan leijonankidan taimia. Kukan pitäisi olla punertava:
Onpa erikoisen näköisiä!
Kivoja tosiaan. Minullakin oli kokeilussa tuollaista kirjavaa, mutten saanut siemeniä itämään.
Kirjavalehtisen leijonankidan lehdet voisivat olla kirjavammatkin, nyt valkoisen huomaa vain jos osaa katsoa