Mäki haluvan kerrottuja kitoja enkä tämmösiä
Mäki haluvan kerrottuja kitoja enkä tämmösiä
Enkös mää lähettänyt sulle siemenöitä?
Oothan sä saattanu lähettääkki
No ei niistä tollasia olis pitänyt tulla
Nuo on ihan toisesta satsista
Tumma punainen on suosikkini.
Toinen suosikkini on valkoinen.
Pari uutta punaista
Koulittako leijonankidat nipuissa vai yksitellen?Karvat nousee pystyyn ku kattoo sitä taimimäärää joka on tulollaan.
Mä aattelin karvojen antaa olla ihon myötäsesti ja koulia nuo tuppaina. Eihän tosta selviä Erkkikään, jos yksitellen alkaa räpöstää. Taitaa Joulu muuten koittaa ennenkuin loppu häämöttää.
Mulla on Espoossa talvehtinut leijonankita ruukussa ilman minkäänlaista suojaa. Sorry, en saanut kuvaa käännertyä puhelimella.
Tässä viime kesän leijonankidat. Sain taimet äidiltäni. Itse olen hirveän laiska esikasvattamaan mitään. Nämä leijonankidat tuntuvat kasvavan hirveän hitaasti. Mutta kun kukinta vihdoin alkaa heinäkuussa, se kestää pitkälle syksyyn.
Ahaa, hyvä tietää. Laiskuutta pellon leikkokukkapenkki on vieläkin siivoamatta ja saakin nyt jäädä. Samassa penkissä talvehti iso osa kesäpäivänhattuja.
Leijonankita, Antirrhinum majus
Leijonankidan lajikkeita on monia. Tahkämäinen, runsaskukkainen kukinto, jonka kerrannaisuus ja väri vaihtelee. Tavallisimmat väri punainen ja keltainen sekä niiden kirjavat yhdistelmät. Kukkii syksyyn asti.
Esikasvatus. Kylvö maalis-huhtikuussa. Taimet koulitaan kerran ja latvotaan. Istutus ulos touko-kesäkuun vaihteessa. Jos kuivuneet kukkavarret poistetaan, seurauksena on jälkikukinta.
Matalat ja rentokasvuiset lajikkeet sopivat parveke- ja kivikkoistutuksiin sekä reunuskasveiksi. Korkeat lajikkeet sopivat keskuskasveiksi ja taustalle. Hyvä leikkokukka.