Iski pitkopullan himo, nyt on taikina nousemassa.
Ja minä kaipaisin porkkanakakun kuorrutusohjetta, sellaista, joka tulee sulatejuustolla (ei tuorejuustolla). Ja sellaisen, jota on kokeiltu. Alan kyllästymään nettiohjeisiin, koska siellä tuntuu olevan ihan outoja määriä. Löysin yhden porkkanakakkuohjeen, johon laitettiin 3 tl leivinjauhetta ja 2 tl soodaa. Mielestäni vähän liioittelua, koska taikina ei ollut edes kovin iso.
trekooli, olipas hyvä, että otit tämän asian
esiin. Minulla on ohje, josta kaikki hurjasti
tykkäämme.
Kuorrutukseen tulee 120 g Mesikämmen-
juustoa, 60 g margariinia ja 1 pkt
tomusokeria.
Nuo lämmitetään notkeiksi, hierotaan
tahnaksi,
levitetään porkkanapiiraalle, koko
pellilliselle, paistetaan vielä 15 min.
Mutta Mesikämmen-juustoa ei taideta enää
valmistaa!?
Nyt jos teen tuon muusta juustosta, niin me
nee taatusti keturoilleen. Löytyykö
reseptivihoistanne vastaavaa ohjetta muulla
sulatejuustolla?
Täällä sama ohje jolla mie teen. Käytän
juustona koskenlaskijaa.
Kiitos Kurpitsa .
Platon! Muistan että olen joskus aikoja
sitten tehnyt yläasteen kotitalous tunnilla
tippaleipiä ja silloin me laitettiin pestystä
tyhjästä säilykepurkista Leikattu (kansi ja
pohja pois ja tarvittaessa korkeudesta
kanssa) "muotti" sinne Kattilan pohjalle ja
siihen kun pursotettiin taikinaa niin niistä
tuli vähän kaupan tippaleivän näköisiä.
pysyivät hyvin kasassa, oli halpa ja kestävä
muotti ja helppo tehdä.
Melko myöhäinen vastaus mutta tulee se
vappu ensi vuonnakin.
Poika täyttää tänään 6 vuotta joten leipaisin tämmöisen kakun eskariin kavereiden iloksi ja tätien kauhuksi
Varmasti ollut poikien suosikki, hieno!
Kauheen hieno kakku
Tiety
sti laitoin tämän väärään paikkaan,siirrän tänne . Eilen tein ompporiirakan eka kerran tänä syksynä ja tuli aikas maukas Ei ehtinyt jäähtymään kunnolla, kun jo meni melkein puolet, parempiin suihin . Upea tuo Aronjan kakku, tuosta mummun kullatkin tykkäis ;))
Aronjan kakku on hieno ja lapsetkin varmaan tykkäsi, mutta miten heikkohermoisimmat, ettei vain näkisi yöllä painajaisia.
Tiedän perheen jossa piti lopettaa "aavekynttiöiden" polttaminen kun lapset alkoivat pelkäämään ja nähdä painajaisunia. Olen vanhanaikainen ihminen ja tuntuu hurjalta nuo pääkallot ja luut vaatteissa sun muissa. Muoti mikä muoti, joka menee ohi, toivottavasti lapsetkin unohtavat.
Nemesia, tuo muoti lie peräisin merirosvovillityksestä koska on suora kopio merirosvolipun kuviosta -tai ainakin kuvitellaan niin että merirosvoilla tuommoinen lippu on liehunut. Olin eilen mukana kun pojan ryhmä teki retken kotieläintilalle ja totesin että poikavaltaisessa ryhmässä lapseni tekee poikkeuksen: kumpparitkin on sateenvarjon kuvilla koristellut kun muuten lähes joka toisella on pääkalloja... Ja jos ei kumppareissa niin sitten pipossa tai sadetakissa..
Aronja, tiedetään, samaiset lapset leikkivät merirosvolaivalla. kaikkein pienimmät eivät vain tiedä onneksi merirosvolaivojen oikeaa historiaa. Ja kaikkihan on sallittua leikin varjolla
Kahville leivoin pika pikaa suklaasydämen. Sisällä aprikoosikuutioita. Päällä appelsiinituorejuustoa, tummaa suklaata ja kermavaahtoa. Aivan liian vähän on tullut tänä vuonna leivottua.
Apua! eksyin vahingossa sivulle www.bakeandparty.com ja siellä oli kaikkia niin ihania kakun koristelu juttuja että voisin pistää vaikka heti parikin sataa euroa menemään (jos vaan olis varaa) ja ruveta leipomaan.
Tänä iltana leivon töihin huomiseksi kahvin kanssa naposteltavaa.
Hermanninkakun (eli ystävyydenkakun)
Ja banaanimuffineja
Ja suolaiseksi kinkku-ananas-aurajuustomuffineja
(Liisukka, mitkäs kekkerit aiot töissä pitää?)
Kausi-ihmiset ovat huomenna viimeistä päivää töissä tältä kesää. Olen joka vuosi pitänyt tapana “palvella” heitä viimeisenä työpäivänään.