Pepinon leipomuksia ei oo näkynyt pitkään aikaan.
Rupesin pitkästä aikaa tekemään ruisleipää. Tuolla ne nyt on leivottuna kohoamassa. Tuli mieleen että äiti joskus nakkasi suolarakeita uuniin. Tietääkö jonu mikähän tarkoitus sillä mahtoi olla?
Paistoin tunnin leivinuunin 280 asteessa kun lämpö oli tasautunut. Siinä ne puuvillaisen pyyheliinan mutkassa kinkkupussissa tekeytyvät. Talon täyttää huimaava kirpakka ruisleivän tuoksu.
Minun ymmärtääkseni oli leipurin mielestä liian paljon arinalämpöä joten nakkasivat vähän suoloja etteivät leivät pala pohjan alta. Tuota konstia ainakin äitini käytti..
Nyt kyllä hermostuttaa kun ei Pepino oo kertomsssa leipomuksiaan. Toivottavasti kaikki on hyvin.
Käykö tällainen Toscakakku. Tuo oli vielä vuuan pohjan päällä.
Lisäksi olen tehnyt vegaani jäätelöt.
Oi miten ihana kakku, hienoa että olet tallessa, meinasin jo huolestua ![]()
Alkaa oleen taas jäätelön aika. Mulla on pakasteessa banaania paloitettuna. Ovat jäätelöä varten.
Pikkuiset raejuustomunkit.
Oli muuten todella hyviä.
Gluteenittomia mustikkamuffineja ja kaakaoruudut.
Jälkkäriksi tein valkosuklaapannacottaa raparperhilokkeen kanssa.
Tein budapest leivoksen, mutta ei se oikein onnistunut, koska minulla ei ollut riittävästi perunajauhoa, vaan maissitärkkelystä jouduin laittamaan.
Kun pursotin pellille, niin eipä niitä näkynyt. Täytin sen siltikin ja kiristin viivottimella ja pistin pakkaseen, jotta on helpompi leikata.
Munkkeja tein pitkästä aikaa, en muista milloin lienee viimeksi tehnyt. Pullaa leivon pari kertaa vuodessa mutta munkkeja en. Huomenna jäätelöä kun en tänään jaksanut.