Jo, mutta on toscakakku parempaa ![]()
Piti viedä kakku huomenna kyläpaikkaan. Lipsahti kääntövaiheessa. Onneksi gluteeniton niin ei mene haaskuun.
Vien sitten banaanimuffinsseja niistä tuli hyvän makuisia.
Tein oman herkun, elikkä rahka piirakan kaurajauhoista. Tiesin että pohja murenee mutta kun ottaa kakkulapiolla lautaselle ja syö lusikalla niin ei mitään hätiä. Hyvin näytti maistuvan isännällekkii. Ruoan jälkeen syötiin jälkkäriksi ja äsken piti maistella vielä kahvin kanssa. Loput piilotin iteltäni huomiseksi.
Jessus, pitääkö nyt täälläkin… aineksia olis. Huomenna ![]()
Mun miehellä ei oo hajuakaan siitä kuinka kiitollinen hänen pitäs olla pentille kaikista makeista leivonnaisista joita hän saa
.
Kalkkuna, suppis, paprika, purjo ym piirakka gluteenittomana.
Gluteeniton kääretorttu. Täytän kohta mm tuorejuustolla ja omenahillolla.
Eilen tein wiinerejä ja persikka ananaspiirakan.
Minä kun tein koulussa tämmöset ruusut, niin kondiitori opettaja ei halunut että teen just tollaset. Toinen aikuinen opiskelija sanoi opettajalle “minä niin rakastan tuollaisia vanhoja ruusuja.” Opettaja heti sanoi “tee sitten”.
Vanha rouva jolle leivon pullia, sanoi tykkäävänsä Runeberin tortuista joita aiemmin vein.
Tein hänelle niitä nyt ja samalla satsin gluteenittomia itselle.
Mitäkaapistalöytyy gluteenittomia pikkuleipiä samalla kun uunin lämmitin liharuokia ja kaalikääryleitä varten.
Persikkatorttu,tuli tumma pinnasta ku ei ollukkaan kypsä 45 min päästä ja jouvvuin laittamaan takasin uuniin.
Jäi ehkä hiukan liian pehemiäksi vieläki minun makuun
Mokkaruutua pellillinen,joka onnistuu takuuvarmasti
Ei se näkö, vaan maku on tärkeämpi.![]()
Kaapista löytyi ananaspaloja ja puoli purkkia säilykekirsikoita. Kauniita kuppikakkuja siihen asti kunnes kumosin vuokan. Fariinisokeri rapsahti reunoihin kiinni kun en voidellut vuokaa, arvelin pohjalla olevan voin riittävän. Mutta maku on mainio, laitoin kirsikan liemenkin taikinaan.