Kuka kerkiää ja kuka ei. Taitolaji ![]()
Käväsin marketissa ja löysin siitä uuden laktoositon kondensoitu maito makeutettu.
Kun tulin kotiin aloin heti tekemään kotijäätelöä.
5dl kasvivispiä, 1kondensoitu laktoositon maito, 1dl glukoosisiirappia, vanilja-aromia, pikakahvijauhetta.
Miten leivot kotijäätelön?
Oispa mullakin tollanen taikahattu josta vetämällä tulee noin ihania tuotoksia ![]()
Ai sitä kondensoitua maitoa saa nyt laktoosittomana? Mahtavaa! ![]()
Olen ollut lähes koko ajan vaan ulkona, ei ehdi oikein mitään muuta.
No tänään sitten leivoin, meni noin 2 minuuttia +paisto. Pitää ostaa kesäkäyttöön toistekin. ![]()
Osassa mustikkaa ja osassa raparperia ja kanelisokeri.
Seuraavaksi kun teen , pitää laittaa vielä vaniljakreemiä sisälle, mutta hyvä ja helppo oli näinkin.
Viinereitä ja persikka ananaspiirakka.
Pitää leipoa kasoon ku ei tiiä millon taas pystyy leipomaan.
Päätin testaa miten käy, kun pistin kotijäätelöön 2,5dl kasvivispiä ja 2,5dl laktoositon kerma. Saa nähdä kuinka kovaa tulee.
Testasin onko se jäätelö kova, muttei ollut.
Maistuu sellaiselle, kuin nuorena joku purkka jännästi tuoksui. Laitoin rommi ja vanilja-aromia ja pikakahvijauhoa.
Tykkään suklaajäätelöstä, sitä teen ens viikonloppuna. Ostin myös kasvivispiä.
Siemen leipää, soodaleipää, lehtikaalipannaria, kurpitsapiirakka ilman päällystä vielä ja mustikkamuffinit
Coop vanilja aromi ei ole hyvä. Pistin sitä jäätelöön ja maku ei ole ihan hyvä. Täytyy huomenna hakea toinen vanilja aromi.
Meillekin tein Maisemakahvilan raparperipiirakan, kesäkausi avattu.. Kovin pieniä paloja mökkiväki ottaa. Puolet meni pakasteeseen “suoraan uunista”. 5 hengelle riittää loput hyvin.
Eka yritys gluteenittomasta leivonnasta, kokeilin mustikkamuffineja. Ulkonäkö ei paras mahdollinen, mut maku hyvä.
Joo, ei niitä voi aina verrata vehnäjauhoista tehtyihin.
Hyvältä näyttävät!







