Leivonnaisia

Rennon retee juhannuskakku.

En oo mikään koristelija, vaan marjoja pitää olla reilusti.

Välissä vattuhilloa, kermavaahto+mansikka-raparperirahka ja mansikka viipaleet.

9 tykkäystä

Ukolle synttärileipomukset. Ei ole kauneudella pilattu, mutta kukaan ei kuollut, ainakaan vielä.

Lohivoileipäkakku

11 tykkäystä

Kauniita ovat, ja todella herkullisen näkösiä :face_savoring_food:

2 tykkäystä

Britakakku :face_savoring_food:

8 tykkäystä

Kokeilin parikin piirakan reseptiä rabarberille, en tykänny. Jäävät rabarberit edelleen käyttämättä, kun en keksi mitä niistä tekisin.

Tein mansikka jäätelöä.

2,5 dl kasvivispiä ja 2,5 laktoositon kerma. Lisäksi kaikkea muuta lisäsin. Ei tule kivikovaksi.

Toscapiirakka.

8 tykkäystä

Leipojan kulma :sweat_smile:

2 tykkäystä

:innocent: pitäähän sitä maistaa onko syötävää ennenku muille tarijoaa.

1 tykkäys

Jos ostatte mustikkaita ja siinä lukee blueberry, niin se on pensasmustikka, joka ei maistu oikeen millekkään. Sisältä vaalea ja isot marjat.

Bilberry on metsämustikka.

Pepino, ei kannata tuossa(kaan) asiassa yleistää. Pensasmustikoita on monia eri lajikkeita. Ne ovat suurempia kuin metsämustikka, ja jotkut ainakin ovat kaikin puolin paljon maukkaampia. Olen maistellut eri lajikkeita pensasmustikkakasvattajan opastuksella. Niitä on eri makuisia ja kokoisia.

Metsämustikka on maultaan mieto, aika mautonkin hyvin usein . Riippuu kesästä ja sen kasvuoloista.

6 tykkäystä

Pensasmustikat on tosi hyviä,tuoksu kyllä heikompi ku metsämustikassa.

1 tykkäys

Minäkin tykkään molemmista ja molempia paljon syönkin..

Nytkin minulla kasvaa 14 mustikkapensasta ja niissä on 10 eri lajiketta, kaikki eri makuisia, että en ihan heti lähtisi arvostelemaan mauttomaksi ja pahaksi.

Putte on melkeinpä suosikkini näistä lajikkeista, pieniä marjoja paljon, mutta todella hyviä ja makeita. Siinä on kiiltävä lähes musta marja.

3 tykkäystä

8 tykkäystä

En edes tiennyt, että pensasmustikoita on erilaisia.

Itse olen joskus poiminnut metsässä mustikat ja kyllä maku on ollut hyvä.

Pullia ja pieni gluteeniton kakkupohja.

Vien pullia kohta kadun vanhalle rouvalle. Samalla hän saa Taidekeskus Salmelan näyttelyn valokuvien kautta läppäriltä. Aiemmin pahoitteli kun ei enää näyttelyihin pääse.

11 tykkäystä

Kanelipullat ja mustikkapiirakka.

7 tykkäystä

8 tykkäystä

Gluteenittomia Wilhelmiinakeksejä ja kääretorttu.

5 tykkäystä