Leivonnaisia

Ainakin Kurpan leipä ja riisipiirakat on niin hyviä, että voisit oman leipomon perustaa . Olisin vakiasiakas.

Laitetaan tännekkin välillä linkkiä blogipäivityksistä, kun tuonne facebooksivuille ei sopineet :slight_smile: käyhän tää näinkin, tulee täälläkin käytyä, eikä aina vaan siellä naamakirjassa roiku!

http://kakkustudiosuviekman.blogspot.fi/2014/02/kiukkuset-tiput-kakku.html

Enemmän tarinaa sitten blogissa :slight_smile:

Kurppa, kerropa se juttu, jolla vesirinkeleistä tulee tuollaisia! Muistan vielä vesi kielellä äidin leipomia vesirinkeleitä, mutta kun kerran yritin itse leipoa samanlaisia, ne nousivat kyllä kauniisti kuumassa vedessä, mutta laskeutuivat yhtä nopeasti takaisin päästyään uuniin, ja lopputulos oli kuin isoja rusinoita. Siinä täytyy olla joku juttu, jota en tiedä - eikä voi enää kysyä äidiltäkään.

Araminta ihan netistä otin ohjeen. Ensimmäisellä kerralla nostatin rinkilöinä suht vähän aikaa ja nousivat keitettäessä pintaan. Seuraavala kerralla nostatin rinkilöinä ihan reilun ajan ja olivat pinnassa koko keittämisen ajan, kerran käänsin ne siinä ympäri.

Tulivat silloin vielä paremman makuisiksi.

Suola kannattaa muistaa laittaa keitinveteen.

Onneksi hassasin äsken vehnäjauhot pizzojen tekoon, muuten olisin taas noita tehnyt. Ei ole vaan mitään rajaa niiden syömisessä:/

Kiitos Kurppa! Alan epäillä, että hätäilin sen vedessä nostatuksen kanssa. Jospa niiden pitää "esikypsyä", etteivät pääse enää laskemaan. Vois tietty kokeilla eripituisia aikoja, mistä tulis paras tulos. En oo epäonistuneen kokeiluni jälkeen yrittänyt leipoa niitä - oon muutenkin huono leipuri, mutta nuo kuvat sai veden kielelle!  

Isäni oli tänä vuonna järjestämässä seuransa hirvipeijaisia ja pyysi minua vanhojen rouvien avuksi kermakakkujen koristeluun. Ja kun isi pyytää, tytär tekee työtä käskettyä ja niin aamupäivä kuluikin kakkuja pursoitellen hyvässä seurassa nauru helisten!

Lisää tarinaa Blogissa

Hienoja kakkuja Ekmanskalla taas. Paras juttu kuitenkin on, että ne myös maistuvat ihanalta.

Kiitos viippu <3

Mangotorttua äipän synttäreiksi 

Jälleen on blogia päivitelty :slight_smile: Kaikki facebookin penttiläiset käykää blogin facebooksivuja tykkäilemässä, niin tulee ilmoitus aina uusista päivityksistä :slight_smile:

http://kakkustudiosuviekman.blogspot.fi/2014/03/koristeet-tyttovauvan-ristiaiskakkuun.html

Lisää kuvia muistakin koristeista blogin puolella :slight_smile:

Mä hukun Hermannin juurikulhoihin. Kaksi kakkua (eri satseja) olen jo leiponut ja pari satsia yritän pitää häntä hengissä vielä. namia, erilaista

Mullon Hermannin juuret pakkasessa :slight_smile: Hyvin toimii sulatuksen jälkeenkin. Tai nyt en ole moneen aikaan sulattanut yhtään satsia, mutta kai se siitä vielä herää.

Ai, missä vaiheessa olisi paras pakastaa. Voisin kyllä taltioida, sillä Hermanni sopii vaikka jälkkäriksi jäätelön kanssa.

Mä oon pakastanu heti jakamisen jälkeen, eli siinä välissä kun ne jako-osat joko annetaan kavereille tai leivotaan.

Siis mistä ihmeestä te puhutte?

Hermanni -hapantaikinakakusta :slight_smile: Se on semmoista älyttömän täyteläistä ja tosi hyvää vaikka just vaniljajäätelön kanssa.

juu, mutta mistä se hermanni on siihen mukaan tullut:-)
itse olen saanut juuren ja piirroksella koristetun reseptin ystävältä syksyllä 1980 ja silloin se kulki ja vaelteli pelkällä ystävänkakun nimellä…

Silloin joskus vuosikymmeniä sitten mullakin käväisi tämä ystävyydenkakku. Mutta Hermannista on helppo puhua ja nimitellä häneksi.

Seinäjoki-Kurikka akselilla olisi kaksi ylimääräistä juurta halukkaille;-)

Höh Trekooli, oon vähän sivus tuosta akselista, härmän häjyjä kun oon nykyisin. Olis kyllä ollu kiva kokeilla tuotakin mokomaa - nimen puolesta sopis mulle oikein hyvin, kun meidän katti on hermanni.

Pikkuapulainen Fiia on innokas leipomaan. Mummun kanssa on tehty ässiä perjantaina ja tänään paistettiin tiikerikakku ja lättyjä on tehty .Saas nähdä mitä kaikkea vielä tehdään ennen maanantaita jolloin apulainen lähtee kotiin.