Tästä otan joskus vielä selkävoiton. Ei vieläkään tarpeeksi rapea lopputulos, mutta nyt sentään kerroksellisuutta kunnolla (kiitos Koko Tanska leipoo ohjelman) Olin aina luullut että sitä lehtevämpää mitä enemmän kerroksia.
En minäkään tiennyt ennen, että kerroksia oltava 27
Mini-marenkipiiraat kolmella tapaa.
Jälleen kerran alkoi jauhosormea syyhyämään ja pakko oli keksiä kotoa löytyvistä aineista leivottavaa!Mies toivoi jotain omenaista, muttei yhtään sytyttänyt tehdä sitä sataan kertaan väännettyä omenapiirakkaa, joten aloinkin soveltamaan siis reseptiä omasta päästäni.
Päädyin tekemään pikkuriikkisiä mini-piiraita, kun halusin kokeilla kerralla useampaa täytettä. Tein miehen toivomaa omenaa, sekä puolukka ja mustikka-kinuskit! Koska pohjaan käytettiin munasta vain keltuainen, päätin tehdä jäljelle jääneestä valkuaisesta piiraitten päälle vielä marengin. Nam!
http://kakkustudiosuviekman.blogspot.fi/2014/03/mini-marenkipiiraat-kolmella-tapaa.html
Kuvia en jostain syystä saa edelleenkään penttiin lisäiltyä, enkä sen paremmin linkkejäkään :( Käykää siis katsastamassa blogissa, siellä kuvia ohjeiden kera...
Hyvää viikonloppua kaikille!
Ekmanskalle, ja muille paljon leipoville kysymystä pukkaa. Joissakin kakuissa / leivonnaisissa on monta vatkausvaihetta: esim. taikina, siinäkin joskus eri vatkaukset eri osille, kuorrute, yms. Onko teillä yhteen sähkövatkaimeen useat eri vispilät? Vai tiskaatteko ja kuivaatteko välillä ne? Koska kuivat ja puhtaathan ne varmaan tarvitsisi olla. Olen hyllyttänyt tähän mennessä kaikki ohjeet jotka vaativat useamman kuin yhden vatkauskerran, ellei sen sitten voi tehdä eri päivinä.
Mie ainakin pesen ja kuivaan vatkaimet välillä.
Seuraava hullutus leivonnan saralla on kuulema croisantti donitsi. Kuulin tänään radiossa.
Ei oo useita vispilöitä vaan koitan aina muistaa olla laittamatta koneeseen kesken leivonnan. Nopeasti nuo huuhtaisee ja kuivaa.
Croisantti donitsi tais olla siinä tv-ohjelmassa “koko Britania leipoo”
Minäkin niitä kattelen vaikka en ikinä ite leivo yhtään mitään.
Ok. Hauska kuulla. Olen miettinyt, onkohan edes jossain saatavilla sähkövatkaimiin lisävispilöitä. Ja missä? Ehkä kodinkoneliikkeessä, vaikkakin peruskone on ostettu citymarketista.
Jos johonkin koneeseen on saatavana lisäosia ne ovat yleensä yllättävän kalliita.vanhaan koneeseen ei ainakaan kannata hankkia. nykyiset koneet ei ole niin pitkäikäisiä. Uusia koneita saa edullisesti, mutta sitten on se säilytysongelma.
Pari pellillistä piirakoita odottaa uuniin pääsyä. Vien kummilleni jokusen kun menen päivällä käymään.
Illalla puuro tuli itsekseen kun lämmitin hellaa. Leipäjuuren palasta kuori.
Lopusta puurosta aamupuuro.
Uunijuurekset tyrkkään piirakoiden jälkeen uuniin, siinä on lisäkettä pariksi päiväksi.
Sie oot tosi ahkera, Kurppa.
Ei noihin ahkeruutta tarvi.
Rakastan erilaisia juustokakkuja mutta tämä oli jotain aivan fantastista! Sitruunan kirpeys yhdistettynä valkosuklaan makeuteen!
Sittarissa oli viime viikolla sähkövispilät, sauvasekoittimet ja silitysraudat kympillä. Mitään varaosaa ei saa sillä hinnalla vanhaan koneeseen.kannattaa katsella poistoja ja tarjouksia. kaupoissa.
Gluteenitonta kääretorttua rupeen väsäämään perunajauhoista. Tuli vaan mieleeni voisko siihen laittaa kaakaojauhetta joukkoon??
pipsa3, tottakai voi laittaa. mulla on gluteenittoman tiramisun ohje, jossa paistetaan "kääretorttulevy", jauhoina peruna- ja kaakaojauhetta.
niin minä vähän arvelinkin, mut varmuuden välttämisen ehkämiseksi vielä kysyin:)
Aah juustokakkua, mullakin on ainekset odottamassa. Tänään sitä siis. Perjantaina leivoin kuorrutettua appelsiinikakkua ja helppoja bebejä pääsiäisversiona.
Jestas kun tuli hyvää raparperipiirakkaa . Ja helppo ja nopea tehdä. Tosin laitoin maidon tilalle kermaa, kun ei laktoositonta maitoa ollut.
Kerman kera siitä saa
kaksinverroin perempaa…