Leivonnaisia

suokukka,vaikuttaa herkulliselta.Tuota täytyy kokeilla,mutta tummalla suklaalla.En tykkää valkeasta suklaasta :frowning:

Kuulostaa herkulta! Heti täydennän huomista kauppalistaa. Vaa’asta on patterit loppu, paljonko suurin piirtein on 200g jäisiä mustikoita deseissä?

Varmaan tummakin sopii hyvin.

Tämä resepti on saanut innoituksen valkosuklaa-mustikka muffinsseista, en tosin itsekään ole valkosuklaan suuri ystävä, mutta ohuena kerroksena tässä kakussa se on minulle maistunut.

146 on vaahtokarkkikakun ohje ; oli minusta namia, jouluisen näköinen ja lapsillekkin maistui.

Olisiko joku 3 dl, kaupassahan painaa ne pakastepussukat 200g, mutta minulla nyt on itse poimittuja pakkasessa.

Sellaisen eskimo pakasterasian oon laittanut, eli sen 3dl rasian ja eihän se ihan täynnä ole tietty ikinä pakkaseen laittaessa.

Sanoisin hiukka vajaa 3dl.

Kiitos, tuo tarkkuus riittää hyvin. Ei se niin nöpönuukaa liene :slight_smile:

Mulla on aina kaikki reseptit tyyliin hiukan tuota ja vähän toista.

Joskus onnistuu ja joskus ei.

Tätä kakkua ja limppua olen sentään useamman kerran testannut, niin uskallan antaa määriä.

Mutta omalla vastuulla silti, en oo ammattilainen…

Leivon naisia :slight_smile:

Minusta tää on hauska kielikukkanen :slight_smile: Viittaan otsikkoon se hauskuuttaa.

Minusta marjoja voi laittaa höölillä käellä :slight_smile:

Ei oo koskaan liikaa.

Minä ihastuin ikihyväksi lehdestä löytämääni ns.piimäkakkuun joka tehdään jugurttiin ja siihen tulee luumu hilloa tai marmeladia…nam ja helppo !

Resettiä tänne nimimerkki luumusta tykkäävä :wink:

Karvari … 4 dl vehnistä,2,5dl sokeria,100gr voita,2dl purkki jugurttia, reipas desi luumumarmeladia ( torttumarmista laitoin )+ MAUSTEET piparkakkumaustetta 2 tl. 1 tl kanelia ja kardemummaa…ja 2,puol tl r-soodaa. Mausteet sekoitin onneksi ensin pieneen määrään vehnistä…vehnistä menee aika tarkalle riippuu kuin tarkkaan mittaa.Mausteita 4-5 tl kuin kukkuraisia tuppaa laittaan niin vaa 4.

PS.

Maistuu muuten omenamarmeladin kanssakin jos luumu loppuu …jouluinen tuoksu …paista 50 min ja 170 astetta…

miraemmi,missä tötsässä oot tuon paistanu?Kakkuvuoassa?

Luumua sen olla pitää 

Höh,miksi tuo naama tuli eteen vaikka loppuun tarkotin.

Kuivakakun tuosta pyöräytän tosin se on ihanan mehevä tuon marmeladin ansioista…se ei nouse paljoa…annan sen jäähtyä vuoassa ja kumoon sen leikkuulaudalle ja odotan et tipahtaa …

Täytyy kokeilla.

Onnistui hienosti! ...pullat ilman kananmunaa.

kuva

Onko joku tehnyt red velvet -kakkua? Tuleeko siitä minkään näköinen, jos ei käytä väriainetta?

Tein tommosen raskin(siksi kirjassa nimitetään) pullataikinaa varten; vettä, kuivahiivaa, kardemummaa ja jauhoja. En ole mokomasta ennen kuullutkaan, sain leivontakirjan joululahjaksi ja sieltä nyt sitten ohje. Käytetään seuraavaan päivään, sitten lisätään kylmää maitoa ja muut aineet, kohotellaan ja paistellaan. Saas nähdä mimmosta tulee, aika jännää!