Hirvenliha-riisipasteijoita. Tein nuo kun kaalikääryleiden teosta jäi täytettä yli.
Ostin marketilta silikoni perhosen muotin, koska se on poistumassa myynnistä. Alta 3€ maksoi se iso muotti.
Kestää +220°C ja voi pestä astianpesukoneessa.
Eilen tein lusikkaleipiä gluteeniton jauhosta ja ei oikein hyviä ollut.
Pistin pakastimeen.
Koko viikon harjoitellut eri piirakoita ja jälkiruokia omenoista, kun pitää saada ne käytettyä. Ihan hyviä ei kaikista tullut. Tänään leivoin mantelijauho-omena keksejä. Ihan hyviä tuli.
Yksi hyvä resepti jää käyttöön, muut hylkäsin.
Kitikat, mä löysin tän omenapiirakan ohjeen ja oon nyt ahkerasti sitä käyttänyt.
Eli tee ensin omenista hillo keittämällä paloitellut omenat pienessä tilkassa vettä pehmeähköiksi sokerin kanssa. Soseuta sauvasekoittimella paksuksi hilloksi, sattumia saa jäädä. Nestettä siinä ei ole pahemmin yhtään.
Laita hilloa vähintäänkin tuplamäärä ohjeen määrästä, ei haittaa yhtään piirakan loppukoostumuksessa.
Piirakka on tosi hyvää ja saat upotettua siihen paljon omenia.
Keittely ei aikaa paljon vie.
Me syödään sitä hilloa aamuisin puuron päällä ja muuten omenapiirakassa
Voi kiitos ohjeesta, pitääpä koettaa. Hilloja on pakasteessa vielä vanhojakin ja lisää oon tehnyt. Vielä meinaan tehdä cutneytä omenoista ja myös persikoista, kunhan ovat halpoja, niitä ei tartte pakastaa.
Koko ajan pitää jotain näperellä kun vettä vain sataa ja sataa.
Ja kitikat, älä turhaan vaan kuori niitä omppuja. Luulen että se kuoren mukanaolo vaan napakoittaa sitä hilloa ja siten sitä saa menemään siihen taikinan päälle enemmän.
Aijaa, oon kyllä aina kuorinut. Täytyypä koettaa kuoret päällä. Riippuu vähän millainen omena on, oon huomannut että kuorivat vähemmän punaisia omenia.
Otin pakastemista ne lusikkaleipiä, mutta unohdin raottaa kannen, sillä ne on ihan pehmeitä.
Maistoin ja ei ollut hyviä
Taidan heittää pois!
Kannattee laittaa enemmän rasvaa, jos gluteenittomat pullat ym. kuivuu nopeasti.
Eräänlaiset pasteijat, kinkku-pekoni-juustoraaste-chiliketsuppi-ym täyte
Näin sain taas avattuja pakkauksia ja pussinloppuja käytetty.
Taikinaa on aina kotona pakkasessa, erilaisia.
Niistä tuli yllättävän hyviä, juuri sopivan kokoisia iltakahvitteluun.
Suurin osa päivästä keittiössä tänään.
Näkyvin aikaansaannos savulohi-katkarapu piirakat.
Täytteenä savulohta, katkarapuja, riisiä, tilliä ja persiljaa, rapeaa pekonia, tuorejuusto ja kermaa, mausteita, juustoraastetta, haketettuja keitettyjä kananmunia.
Se leikattu pätkä jääkaappiin ja muut annospaloina pakkaseen.
Helppo ottaa sulamaan ja lämmittämään, lisäksi salaatti niin siinä on hyvä ruoka.
En ole tätä aiemmin tehnyt, mutta nyt olen tehnyt.
Hyvältä maistuu.
En löytänyt kaapista oikean kokoisen vuokaa, joten tuohon laitoin ja päätin, että marketista ostan uuden vuokan.
Oi, jälkiruoka
Ehdottomasti kokeilen, rosmariini oli varmaan pikantti maku tuohon?
Rosmariinia ei ollut minulla.
Ei kannate laittaa folioo vuokaa tuohon, sillä se vääntyy helposti, kun nostaa. Minä jouduin miettiä äkkiä millä nostan sen pellille.
Tänään leivontapäivä ku halapa sähkö.
Kanelikierteet,toscapiirakka ja kuningatar kääretorttu.
Vielä kaks muikkukukkoa uunissa
Tein Bunsch rullat ja yritin ottaa kuvan siitä, mutta valo ei riitä.
Värjäsin marsipaanin vihreällä.
Lopussa piti dippaa suklaata niihin päihin, mutta minä en ole mestari siitä.
Jostain syystä tummasuklaalla en osaa kunnolla dippaa.
Edit: kulinaari sivulla on parempi resepti.