eikös tuota muuten monet kasvata avomaalla? niin minä olin ajatellut. kuulemma vaan pitää kaivaa syvä kuoppa niin että mukula on reilusti maanpinnan alapuolella.
Minulla on sellainen muistikuva monen vuoden takaa, että liekkikrassilla oli mantelinmuotoinen mukula. Ei ole siitäkään tilauksesta kuin muistot jäljellä.
Ei tainnut mennä ketuille mun liekkikrassin jako, sillä neljästä purkista nousee jo uutta kasvua.
tykkää
Jospa lähtevät kunnolla kasvuun niin saamasi pitää
niiaa
mulla on ulos istutettuna 2, yksi yhden talven kestänyt ja yksi ensitalveaan viettävä
Tässä jaon tuloksia; pienin taimi, jonka voisi postissa lähettää jos joku on kiinnostunut.
Muut ovatkin huömattavasti suuremmissa purkeissa.
Ennenkuin heppailut karkaavat käsistä, heitän tähän väliin kehotuksen. Eli "Etsitään, annetaan, vaihdetaan postimaksua vastaan" -ketjua pyytäisin käyttämään tarjoomuksiin ja niihin liittyviin heppailuihin ettei tässä varsinaisessa asiaketjussa tietoa etsivän tarvitse kahlata läpi em. viestejä.
Liekkikrassi, Tropaeolum speciosum
on kestävä ruohoinen mukulamainen monivuotinen kasvi, jolla on karkea varsi ja joka kasvaa jopa 3 metriä korkeaksi. Se kiipeää muiden kasvien läpi tai yli kohti auringon valoa, jossa se kukkii runsaasti.
Helakanpunaiset, suppilonmuotoiset kukat . Liekkikukkaa ei pidetä helppona kasvattaa. Joissain paikoissa se kukoistaa ja toisissa epäonnistuu kokonaan. Se pärjää erityisen hyvin Uudessa-Seelannissa ja Skotlannissa. Sitä on kutsuttu “Skotlannin liekkikukkaksi” ja “Ylämaan loistoksi”. Se kasvaa täydessä auringossa tai osittain auringossa, mutta pitää viileästä ja kosteasta maasta ja sopii happamaan tai neutraaliin maaperään. Sitä voidaan lisätä siemenistä tai jakamalla
Lähde (käännös) : Wikipedia