Lilja: Puulilja, OT-hybridi, Orienpet-hybridi

Mua kiinnostaa sen verran nämä puuliljat, että aloitan kuvasarjalla omistani. 

Tämänkesäinen Conca D’'Or ei ole pituudella pilattu, mutta vuosien myötä puuliljat vahvistuvat, varret pitenevät ja kukat tulevat lähes ‘‘silmille’’:

Garden Pleasure

Friso

Purple Prince

Ekana vuonna pituus ei päätä huimaa, mutta vankistuvat vuosi vuodelta. Ei tarvita tuentaa…
Tällä lajikkeet Albany, Garden Pleasure ja Boogie Woogie v. 2010 ekana kasvuvuonnaan.

Mun Boogie Woogie kukkii ensimmäistä kertaa ja on vain puolimetrinen. Kukka on kyllä iso.

Laitan vielä kuvankin tuosta Boogie Woogiesta.

oho, onkohan mulla sitten joku muu…

Parasta näissä puuliljoissa on niiden koko, ja että tuoksu leviää ihan koko puutarhaan muutamasta kukkavarresta. Ei kyllä ole niitä kukkia, joita voi pyörtymättä pitää sisätiloissa!

Voi, miksen mä ostanut tuota Purple Princeä? Se on upea!!! Erittäin kauniita ovat myös Garden Pleasure ja Friso ja Jalomarjan Boogie Woogie on herkkä. Tuo Conca D’Or on myös ihana. Ne on kaikki ihania ja mä tahdon lisää erilaisia! Nyt mulla on kolme samanlaista kasvamassa ja pienessä pihassa kolme samaa on liikaa (siis silloin, kun ne kasvaa isoiksi).

Tässä nupun (Red Hot) mittakaavaa   Aukeamista odotellessa…
puulilja red hot

Onpas jännä väri Ei ole vielä kokonaan auennut mutta tykkään

Purple Prince kukki mainiosti tänä vuonna. Viime vuonna siinä oli 3 kukkaa ja nyt 5. Nähtävästi kukinta lisääntyy vuosien karttuessa.
Purple Prince
Boogie Woogiella sama juttu, sitä vähän näkyy siellä kaiken keskellä…
Boogie Woogie
Sillä on muutenkin pienemmät kukat kuin purppuraprinssillä.

Satisfaction,

mutta mikäs tämä sitten on?

samainen kohopenkki (kuin tuos edellisellä sivulla) tänä vuonna

Olisko se Montego Bay? Mulla oli tänä vuonna ekaa kesää, teki raukat yhdet kukat (oli kuunliljojen alla piilossa), mutta siitä on jo pari viikkoa.

Annawille heitän arvauksen, voisiko olla Camel?

ei mielestäni sen nimistä ole laitettu. Puuliljoja nyt ovat joka tapauksessa…tosi vahvan hajuinen, ei mitään asiaa sisätiloihin.

Siis täh… En kait mää oo vaan vahingossa sattunut ostamaan puuliljan sipuleita keväällä?? Kolmen sipulin pussin tuotokset tökkäsin penkkiin keväällä ja lopputulos löi mut aivan ällikällä… Yksi kolmesta pääsi kukkimaan (kahdesta nuput kuivuivat jostain syystä) ja nyt kun kattelin näitä teidän kuvia, aloin epäillä omiani. Tuoksu oli kahdesta ainokaisesta kukasta kyllä aivan tajuton ja kukat avautuivat todella nopeasti, ihan muutaman tunnin aikana. Nuput jo itsessään olivat valtavan kokoiset ja niin myös sitten kukat. Pussin tiedot ovat jo hävinneet, joten voitteko te nyt sitten auttaa, onko puuliljaa vai jotain muuta?

M.tt, eikös tuo näytä samalta kun mun Red Hot tuolla vähän ylempänä?

No siitähän minä tämän nyt hoksasinkin, minustakin se on ihan samannäköinen ja nuppukin näyttää samalta. Laitanpas kuvan vielä nuppuvaiheestakin kun löydän.