Onko totta ettei tiikerinliljoja saa istuttaa samaan penkkin muiden liljojen kanssa?
Samalla kyselen että olisiko kellään ylimääräisiä perinteisen tiikerinliljan sipuleita? Kovin kaipailisin sellaisia pihaani...yhden sipulin juuri ostin,muttei sillä pitkälle pötkitä.
Tässä viime kesänä itusilmuista kasvatetut taimet. Jännityksellä odotan, joko kukkivat tänä kesänä.
Pirkkis, sulla nuo ruskoliljaa… Tiikerinlilja kukkii myöhemmin ja vähän erilaiset kukat.
Meillä molempia ja molemmista tykkään kovasti!
No voi hitsi niinhän onkin, ruskoliljahan se on.Mites tuolla lailla törppöilin!
Heh, voin tunnustaa miksi huomasin… Itse sotkin aikaisemmin aina nuo keskenään
Valkokukkainen tiikerinlilja kukkii
Onko valkoistakin tiikerinliljaa, en ole ennen nähnytkään ??
Kyllä on , tilasin sipulit tänäkeväänä ja nyt kukkivat.
Telekia ,hieno kukka, pitääpä hommata tuollainen
Koko kimppu valkoisia liljoja!
Laitan myös tämän liljan tänne. Mielestäni muistuttaa tiikerinliljaa.. Minulla ei ole mitään aavistusta, mistä tämä on minulle tullut. Ilmestyi ilman varoitusta valkoisten ja keltaisten liljojen joukkoon. Minulla ei ole koskaan ollut vahvan punaista liljaa.. vain noita samoja, kuin Sannakaisalla..
Tämän värinen Tiikerin lilja..
Valkoiset ja vaaleanpunaiset “tiikerinliljat” eivät todellisuudessa ole tiikerinliljan värimuotoja, vaan normaaleja värililjoja, joiden kukkien muoto vain poikkeaa perinteisestä “maljamaisuudesta”.
No, on se hyvä, että joku tietää tuonkin asian. Olisi varmaa myös valistettava liljojen mukuloiden tuottajia, että laittaa oikein pakkaukseen nimen…
Kyllä sulla on kaunis tuo lilja,oli sitten nimi mikä hyvänsä.Väri on kaunis ja nuo hyvin selkeät pilkut kukassa ,tuli tuossa mieleen miksi ei vois olla pantteri lilja kun on pantterin pilkutkin ,tiikerillähän on raidat.no tää onkin vain mun oivallusta hihi.
Ainakin Lilium lancifolium var. flaviflorum on keltainen tiikerinliljan muunnos.
käväisin juuri kesämökillä ja 3 vuotta sitten laittamani kerrattu kukkaiset tiikerinliljat olivat vahvistuneet niin, että tuottavat itusilmuja… =O) mukavan määrän! joten jos täällä on harrastajia, joilla olisi tarjolla vaihtarina AITOA (itusilmuja tekevää) valkoista tiikerinliljaa/ tai muuta minua kiinnostavaa erikoisempaa sipulia tai perennaa, joka käy lehtopuutarha olosuhteisiin tai happamaan maastoon… niin voisin tarjota omaa liljaani vaihdossa. =O)
Liljapenkkiä uudistaessani nostin kaikki sipulit ylös.
Joukossa oli myös paljon uusia pikkusipuleita.
Istutetaanko nämä samaan syvyyteen kuin isommat sipulit?