Lilja: Tiikerililja, Lilium lancifolium

Sitä samaa mäkin mietin, että kummalleko reklamoidaan. Periaatteessa Ruponen on vastuussa myymästään tavarasta, vaikka kuinka olisi Viherpeukkujen sipulit. Niiden pitää sitten selvittää asia Viherpeukkujen kanssa. Mutta kummalta saadaan parempi vastaus…?

Muoks. Kuulin tänään vielä yhdestä, joka oli myös ostanut puutarhamessuilta valkoista tiikerililjaa, mutta oli käynyt samoin kuin meille.

Ei kuulu nyt tiikerililjoihin, mutta viherpeukaloihin. Siellä tuntuu aika paljon tulevan vääriä tuotteita. Mulla oli viime kesänä salkoruusut väärän värisiä sekä punahatut, joiden piti olla vihreitä olivatkin kaikk valkoisia. Reklamoin ja sain syksyn jo tehdyn liljatilauksen ilmaiseksi. Ne ovat toistaiseksi pitäneet paikkansa. Tiikeliljat näyttävät (ei vielä täysin auki) olevan tummia Night flyereita ja Mapiraa näyttää kanssa tulleen värililjoista. Nyt on valitus lähtenyt toiseen paikkaan väärän värisestä tulikukasta.

Käääk, huonot merkit ilmassa. Ei siis taida nytkään minulle tulla valkoisia kun postimyynnistä tuolta tilasin. Viimekesän oranssit puutarhamyymalästä ostetut ovat vielä tuoreessa hampaankolossa. 

Night flyerit alkavat kukkia.

Nämä kermanvalkoiset liljat, ostin äidilleni viime vuoden maaliskuussa äitienpäivälahjaksi ja sipulit ehtivät jo hieman pehmenemään kun istutin ne alkajaisiksi kasvihuoneeseen purkkeihin. Eihän niistä sitten kesällä maahan istutuksen jälkeen noussut mitään ja ajattelin jo, että mätänivät kaikki ja istutin jo siihen viereen, melkein sipulien päälle ison puskan siperiankurjenmiekkaa. No, vuoden mietittyään puskivat liljat kasvuun usealla varrella ja nyt kukkanuppuja on hurjasti.

Kyssis, minä ostin ne omat valkeani jo viime vuonna ja sieltä samasta paikasta. Ja ihan oikeita olivat! Kohta kukkivat jälleen. :slight_smile:

No hyvä, että jollain on oikeanlaisia.

Jee, on siis toivoa et mullakin ois oikeanlaisia. Viime vuonna ostin myös sieltä, eivät ehtineet kukkaan kun istutus meni luvattoman myöhälle.

No nyt kukkii se oikeanlainen

Jopa on iso kukka, jollain tavalla odotin jotakin varjoliljan kokoluokkaa…mukava yllätyshän tämä oli! :slight_smile:

kyllä minun tiikerililjat olikin tallella, ei ole hävinny mihinkään, kukkivat vain näin myöhään. Mikä ihmeen paniikki minuun iski  ruskoliljat poistan silti lähettyviltä, etteivät sekaannu keskenään. Ovat kyllä niin viimesen päälle ihania!

Tiikerinliljoista ei vähällä eroon pääse. Minä olen niitä repinyt moneen kertaan väärästä paikasta, mutta aina nousevat ja kukkivat. Mulla on ollut niitä vierekkäin ruskoliljojen kanssa jo parikymmentä vuotta, eivät ole mitenkään keskenään sekaantuneet. Nehän kukkivatkin ihan eri aikaan.

Kerrottu tiikeri, mitenkä päin tätä pitäisi kuvata

Mikä liljankukka  , tekeekö se itusilmuja !

Mulla olevat kerrotut tikrut tekee itusilmuja reippaasti =)

Voi että kun on komea tuo kerrottu tiikeri…tuommoisen kun sais !!

Tämän kevään ostoksia, nyt sattui Viherpeukaloilla oikeat sipulit oikeaan pussiin, ainakin osaksi, Sweet surrender ei ole vielä kukkinut jos sellaisia on paketissa ollut.

Ilmoittaudun myös itusilmujonoon, jos joku sellaisen aloittaa :wink:

kolme vuotta sitten syksyllä kerrotun itusilmut maahan ja nyt sitten taas kukkii kerrannaiskukkainen tikru omassa pihassa! (:

Mahtaako joku tunnistaa tästä mukulasta jo että mikä lilja on kyseessä, vai onko lilja ollenkaan?kuva