Kitikat, villi veikkaus, olisiko tiikerit voineet jotenkin risteytyä ruskoliljan kanssa? Mielenkiintoista, minulla ei ole ollut ruskoliljoja ennen tätä vuotta, mutta tiikerililjoja on.
Älä sitten laita ruskoliljoja lähelle sillä noinhan siinä täytynyt käydä! Nämä kukat ei ole alkuperäisten ruskoliljojen näkösiä ollenkaan, vaan varsi on kuin tiikerillä mutta päässä on pienempiä kuin ruskoliljan kukat. Voi sun pirulauta! Nyt kyllä lähti ruskoliljat meinasin ne hävittää siitä kun tuli liljankukkoja, mutta kun niitä olikin vain yhtenä vuonna niin jäivät. Vanhaa kantaa oleva rusko on ihan toisellla puolella taloa ja siellä saavat ollakkin. Jahass…tiikerililjan hankinta sitten edessä.
Älä vaan heitä kompostiin! Vastaan otetaan jos niistä eroon pitää päästä.
Poistan ne kyllä ja varmasti saat niitä Ipanemma, ilmoitan lähemmin sitten syksyllä kun niitä rupean hävittämään, laita sitten vain osoite niin niitä tulee sulle!
Kivakivakiva=) Laitoin yv.
Valkoinen tiikerililja, tai sitten ei.
Mites muuten Anitan, Blancan liljat? Ostitte samoja. Joko kukkii?
Kyssäkaali, tilasin pari vuotta sitten viherpeukaloilta ilmeisesti samoja valkoisia (= tiilenpunaisia) liljoja nimellä "Sweet surrender". Tein valituksen ja sain tilalle uudet sipulit, jotka kukkivat kohta. Jännityksellä odotan mitä väriä tulee. Ainakin lehdistö ja kasvutapa on hiukan erilainen kuin noilla punaisilla.
Joo, ilmeisesti ne on Viherpeukaloilta lähtöisin. Ruposen pisteestä ostin, mutta mulle sanottiin, että ne myy Viherpeukaloiden tavaraa tjs.
Osaisitteko sanoa mitä tuo kyssäkaalin saama oranssi lilja on?
Mulla kasvaa tuollaisia tuossa pihalla ja anoppi sanoi sitä tiikerililjaksi viime kesänä ja minä olen tähän kesään asti uskonut häntä. Nyt kun olen selaillut paljon erilaisia kasveja, olen alkanut epäillä, että ei taida olla tiikerililja. Kumpihan meistä on enemmän oikeassa minä vai anoppi? 
viherpeukaloton, olen kanssasi samaa mieltä vaikken lilja-asiantuntija olekaan että tuo lilja ei kyllä taida olla tiikerililja, ennemminkin jokin värililja tai mikälie hybridi. Tiikerililjalla kukat ovat nuokkuvat ja terälehdet kääntyvät taakse. Ainakin noissa minun ja kyssäkaalin liljoissa kukat ovat pystymmässä. Lisäksi varsi on nukaton. Joku liljatietäjä voinee avata asiaa paremmin ![]()
Kiitos vastauksesta Kurjenmiekka. Tuo kukkien pystyssä olo ja terälehtien pysyminen edessä (verrattuna tiikerililjoista otettuihin kuviin) sai minutkin ensimmäisenä epäilemään anopin puheita. ![]()
Kyssis, kerron kukkimisesta illalla, kun olen päässyt kotiin ja tehtyä pihakierroksen. Nyt justiinsa ilmoitettiin meidän lento, joten meidän kannattanee lähteä ![]()
Yksi niistä liljoista taitaa olla oikeanlainen. Siinä on nuokkuvat nuput ja lehdet on pienempiä ja tiheemmässä. Laitan kuvan kun kukkii.
Kyssis, joku hölmö ;D istutti ne tiikerililjat pionipenkkiin, kun “siinä oli tilaa niin paljon”. Hädin tuskin niitä enää näkee, mutta vielä ei kuki.
No niin, Kyssäkaali, ajantasaista tietoa messujen tiikerililjoista. Viidestä sipulista iti vain kolme, ja niistä kaksi näyttää ihan oikeanlaisilta, mutta yksi on voimakkaan punaoranssi oriental- tai värililja (en oikeasti tunne liljoja ollenkaan, mutta sen tiedän, että sitä se ei ole, mitä piti).
Okei anita. Aiotko reklamoida? Mulla on tossa kolme punaoranssia ja ilmeisesti yksi oikeanlainen. Yhdestä sipulista katkes kasvupää jo silloin keväällä,se on vielä arvoitus.
Samoilla apajilla ollaan sitten oltu kaikki. Ensimmäinen alkoi niistä messuhankinnoista kukkia ja plaatu eikä väri täsmää sinne päinkään. Värililjalta pahasti näyttää tää eka ja ei niistä muistakaan kauheesti tiikarililjaksi ole. Täytyy varmaan toimeentua ja ottaa kuva moisesta kukkijasta ja pistää reklamaatio vetämään. 
Kyssis, kyllä mä luulen. Mä en todellakaan halua voimakkaan punaoranssia liljaa, jos olen ostanut valkoisen tiikerililjan. Kannattaisiko reklamaatio tehdä yhdessä vai erikseen?
Helpompi varmaan yksin tehdä. Toki vois mainita, että samaan aikaan ostaneita ja väärää liljaa saaneita on useampi.
Oliko se Ruposen myyntipiste? Vai pitääkö Viherpeukaloihin ottaa yhteyttä?