Ostin turun flör liikkeestä marhanlilja sipulin niin kuis kauan sellainen miettii kukintaa ? Laitoin sen varjoliljan kaveriksi kun vihdoin sain vanhaa juurakkoa muovipussillisen serkulta.
Minä kun sain toissa keväänä varjoliljan sipuleita ja pistin maahan, eivät sinä kesänä kukkineet, mutta seuraavana kesänä eli viime kesänä kukkivat jo. Eli veikkaan että kun nyt pistät maahan, saat kukkia ensi kesänä.
Mä luulen et ne sulta saadut varjoliljat kukkii tänä vuonna, on niin töpäköitä alkuja noussut. Viime kesänä ei kukkineet vielä ja olivat huomattavan hentosia näihin verrattuna. Innolla ootan mitä tuleman pitää
Näissä nupuissa on aika paljon variaatiota. Mullahan on kahdesta eri paikasta tulleet nämä, toiset on jotain vanhaa kantaa, jotka tuli mulle pikkutaimina Tori.fi kautta. Näistä mainittiin, että niissä on karvaiset nuput.
Ok kiitos tiedosta, voisko johtua että sipulit ovat kasvaessa klimppaantuneet liikaa yhteen. Ne pitää siinä vaiheessa nosta ylös ja laittaa väljemmästi.
Eikös tuo laakaisuus ole joidenkin tiettyjen kasvien ominaisuus, että sitä voi tulla? Ei kai se välttämättä liity sipuleiden tiheyteen? Ilmiön nimi on faskiaatio. Tässä netistä löydettyä kuvia, sormustinkukka ja joku lilja.
Laakaumaa olen nähnyt voikukalla, maitohorsmalla, sormustinkukalla, varjoliljalla. Virus, hyönteisviotus, maaperään liittyvä tai jotain. Merkillisiä ovat, jotkut upeita jotkut kaameita.