Verililjalle kaivattiin omaa paikkaa, tässä sellainen nyt tulee. Vähän tutkin siitä tietoja tähän alkuun, oheisesta linkistä löytyy mm. tällaista tietoa: "Verililjapuu viihtyy normaalissa huoneenlämmössä valoisassa paikassa, mutta se pitää kuitenkin suojata suoralta auringolta. Kasvia kannattaa sumuttaa silloin tällöin, sillä huoneilma on etenkin talvella aavistuksen liian kuivaa"
Kiva saada verililjapuullekkin saada oma osio:) kiitos nuu!:) Minulla on muutama kuva,taitavat olla eri lajikkeita kun pienessä on puuvarsi ja isossa ei ole puuta ollenkaan.Laitan kuvat,oli vaikea saada kunnon kuvaa kun tumma kasvi ja tietsikan webbikameralla kuvasin.
Osaisiko joku sanoa nuille lajikkeet?tuo isompi on varmasti verililjapuu,kun se kuulemma kasvaa tosi isoksi,ja kukkii.mutta tuo pienempi,jossa on puuvarsi?
Minulla on tuollainen samanlainen verililjapuu, kuin Toivottarella. Vaikuttaa sitkeältä kasvilta. Päässyt talven aikana kuivahtamaan pari kertaa melko pahasti mutta ei ole tykännyt kyttyrää asiasta vaan kasvaa kiltisti.
juu,ja tuo isompi on aika juoppo:)Oon suikutellu sitä,näyttää tykkäävän,lamppu vähä ehti kuivattaa sen lehtiä,mutta onneksi ajoissa otin lampun pois käytöstä.Pienempiki on helppohoitoinen.
Cordyline australis purpurea…jokin liljapuu, uusin ostos tai oikestaan ostin kaksi samanlaista, laitan ne kesällä ruukun keskelle ja kesäkukkia ympärille.
Omat liljapuuni, tykkään ihan mahdottomasti näistä ja ajatuksena onkin talvettaa nämäviileässä yläkerran huoneessa. Toivottavasti onnistuu! Kohta pitää roudata nämä sisälle, rönsyliljan jo hain eilen.
Mullakin oli kaksi liljapuuta vuosi sitten kesällä, mutta piti kompostoida kun ei ollut talvetusmahdollisuutta Toivottavasti saat menemään talven yli, ovat tosi komeita.
Yritys ainakin hyvä kymppi. Näin näitä samanmoisia Lontoossa erään hotellin rappusilla ulkona. Olivat kasvattaneet pitkän tukevan
varren ja vaikuttivat ihan palmuilta. Eksoottista Mietin että mahtavatko Lontoossa noita ees raahata sisätiloihin, siellä ovat varmaan ulkona läpi vuoden, kun on niin leutoja ne paikalliset talvet.
Minun neljä on vielä ulkona. Mitä kauemmin ne siellä voi olla on vaan plussaa.
Jossain vaiheessa tuon kyllä sisään talvehtimaan. Toivottavasti ei vielä pitkään aikaan.
Ne vie niin tolkuttomasti tilaa. Taidan sitoa ne kapeammaksi. Viime talvena yksi tapaus vei yli neliön kun oikein innostui. Sidoin sitten ympärille narulla ja taas pystyi kulkemaan ohi ilman että lehdet oli tiellä.
Ruukut alkaa olla aivan liian pieniä. Ensi keväänä saavat kaikki isomman ruukun.
Rapunzel, meillä on ollut jokunen aste miinuksella ja verililjat on selvinneet.
Pari viimeistä vuotta olen ottanut sisään lokakuun puolessavälissä / lopulla.
Pitää vähän seurailla lämpötiloja.
Kun sitten otan sisään, leikkaan pois alimpia lehtiä ronskisti.
Talven aikana alkaa taas kasvattamaan lehtiä.
Kastelen kun muistan.
Talvetus sisällä huonelämmössä / olemattomassa ilmankosteudessa vaikuttaa kyllä mutta yritän sumutella usein.