Hippiäinen?
Ei voi olla. Toi on talitiaiseen nähden monsterikokoa.
viherpeippouros
Vihervarpunen?
Vihervarpunenkin on pieni. Voiko viherpeippo talvehtia näin? Se on kuitenkin muuttolintu. .
.
Joka tapauksessa tuo on niin harmaa, että sen täytyy olla naaras. Urokset ovat keltaisempia
keltainen siipijuova, jykevä nokkakin näkyy kuvassa
http://www.ksml.fi/teemat/luontokuvat/talvilinnut/viherpeippo/25266
nimenomaan uros on harmaa, naaras ruskea
Kaikesta päätellen sitten on. Ei auta lopettaa talviruokintaa kesken. Edes vahingossa.
Paitsi meiän likaIsen ikkunan läpi. ;-) Pitäisi olla aurinkoa, että erottaa ruskean ja harmaan. .
Tuossa kuvassa käsittääkseni koiras: Linkki
sinä sen näet lähemmin ![]()
Katso vielä edellinen.
Meilläkin lintulaudalla viherpeippoja koko talven syöpöttelee,
ne onki oikeita rohmuajia.
Ajavat pienimmät linnut pois ja itse istutaan laudalla ja makustellaan.
Taitaa olla liitossa fasaanien kanssa,missä peipot,siellä alhaalla fasaanit.
Iltaisin koiria metsässä ulkoiluttaessa olen alkanut kuulla huhuilua HUUU HUU-HU-HUUU. Nyt olen onnistunut kahlailemaan netistä ääninäytteitä ja viirupöllön soidinäänihän se! Eli kevät tulee hiljalleen…Ensin epäilin huuhkajaksi mutta sen ääni on vain yksi HUUU. Tosin sävy on aika sama.
Ja mun pöllön pönttö on vieläkin kesken.
Aamuvarhain koiralenkillä kuulin vuoden ensimmäisen ‘‘ti-tyyn’’
.
Meilläkin on paljon viherpeippoja. Urpiaisia myös tänä talvena,ja valtavasti muita lintuja.
125 kg on auringonkukansiemeniä ostettu kauroja ei ole punnittu, mutta kolme auton peräkontillista ainakin on mummuh:lta tuotu!! Ja pikapuoliin taas pitäisi mennä lisää hakemaan.
Laita Weikko töpinäksi! Kai siinä huhuiluvaiheessa jonkin aikaa menee ![]()
PirjoA, oikeesti ?! Hirmuiset määrät ! Ja minä täällä muutamista kymmenistä kiloista ja niiden hinnoista narahtelin
Kyllähän noita auringonkukan siemeniä kuluu paljon,justiinsa ostettiin kolmas 20-kiloinen säkki.
Lisäksi pähkinöitä sekaan ja pähkinätalipalloja roikkumaan oksiin.
Niistä linnut tykkää.
Eka kertaa meillä vierailee närhi,ei muina vuosina oo näkynyt.
Viirupöllön äänessä on myös haukkumista
Viirupöllö on upea lintu, iso, äänetön ja tehokas myyrävahti. Voi kun äänenkin pääsisi kuulemaan!