Lisätilaa taimille

Minun taimen kasvatus on pientä suorastaan huomaamatonta.

Pitääpä näyttää nuo kuvat omalle isännälle, hän kun jo valittaa kahdesta laatikostani mitkä ovat vierashuoneessamme (ei huone ei mitenkään muuten aktiivisessa käytössä)...

Ja koko ajan tulee lisää koulittavaa. Ja taas tarvitsee lisäpaikkoja! Mistähän keksisin? puhetta

Pirkko-Martan huushollissa varmaan ei kanssa liikuta yhtään, seisotaan vain ohuena puikkona ja hengitetään varovasti ja vain sisäänpäin naurua

Pirkko-Martta: Osta jokin halpa varastohylly. Saat kasveillesi kerrostalon ja vievät vähemmän tilaa. Itselläni on parvekkeella semmoinen, ja hyvin on tuonut lisätilaa. Kerrostaloparvekkeet kun eivät ole pahemmin koolla pilattuja, jos on pakkomielle ensin kasvattaa siemenestä kukkia ja vielä ostaa kesäkukkia lisäksi..... kieli ulkoa

Kiitos nauruista tällekkin päivällenaurua

Onneksi mie olen nykyisin maltillisempi.

Huh, huh! Kyllä nyt pahasti näyttää siltä, että Pirkko-Martta joutuu tekemään pikaisen laajennuksen taloonsa! Sekä mahdollisimman suurilla ikkunoilla! Nyt itse pöhkäilen omieni kanssa, olen kovin tyytyväinen, että edes hiukan varoin kylvöhommissa..

Ou nou, jollain on mopo pahasti karannut... kieli ulkoa

Pirkko-Martta, minä olen alkanut koulia suoraan noihin mustiin dymo-laatikoihin, mahtuu enemmän yhteen boxiin hymy

HHeeehh. Pirkko-Martta jos joku on ilmeinen ekspertti taimiasioissa naurua

Mutta olen nähnyt, että nuo verholaudat on joskus kiinnitetty vain "ikään kuin" kiinni seinään. Rohkeita olette.

Kylläpä Pirkko-Martalla on taimitarha.naurua Minulla taimipurkit väheni kummasti, kun opettelin kylvämään perennat ym. ulos syksyllä. Nyt on sisällä kesäkukat ja vain  n.10 perenna lajiketta kasvamassa. Tosin pelargoniat vie aika paljon tilaa.

Tänä aamuna laskeskelin koulittuja kesäkukan taimia olevan yli 400 purkkia ja vielä on koulimatta paljon. Kurkut ja kurpitsat olisi myös laitettava isompiin ruukkuihin. Perennat laitetaan sitten ulos kasvamaan, kun ei ole sadan neliön kasvaria.
Lisäksi pelakuun pistokkaita on yli neljäkymmentä.
Kauppareissu tänään markettiin kannatti tällaista hamsteria. Oli nimittäin Pääsiäis narsissit, siis ne pieni kukkaiset laitettu poisto myyntiin. Kuuden ruukun pakkaus maksoi 1€. Minulla on nyt 80 ruukkua narsisseja laitettavana maahan. Joka ruukussa on kuusi sipulia. Hulluutta tämä on.

Pirkko-Marttaan verrattuna mulla ei ole yhtään mitään hätää! Mutta kuule, älä huoli, ihan kohta alkaa helpottaa, kun kelit lämpenee ja saat kasveja siirrettyä ulos. Paljon niitä täytyy ollakin, että jossain näkyy, sitten kun ne ulos siirtää. Teillä kyllä varmaan näkyy...silmän isku

Pirkko-Martan huushollissa ei näytä olevan kuin seisomapaikkoja! naurua Eipähän tule telkkarin ääressä aikaa turhan päiten vietettyä. silmän isku

Auts ! Pirkko-Martta missäs välissä ehdit kaikki kastelemaan ? Eikö päivähoitolaiset ole pudotelleet taimipurkkeja ? Mies meillä varmaan tuossa tilanteessa toimittais minut jonnekin "hoitoon".

Sinun ystävänäsi olisi ilo olla... silmän isku (meinaan siinä ihan lähellä, ilman taimikasvatusmahdollisuutta)

Kiitos Pirkko-Martta! Meidän isäntä tukki turpansa kertaheitolla naurua . Meillä kun on vasta yksi viisihyllyinen rautalankahyllykkö, olohuoneesta patterinpäällinen, telkkarin päällä ja mökiltä tuvan pöytä ja sisäkuisti.

naurua Voi elämän kevättänaurua Kyllä mie sieluni silmin nään, miten Pirkko-Martan luona nukutaankin pystyasennossa jossain nurkassanaurua
Piti ihan pojille näyttää, kun valittaavat miun purkeista (joita ei oo tuosta määrästä tosiaankaan ku vähintään 10%). Kommentit oli melko maireita, siis miullenaurua

Mut kohtahan se jo helpottaa...

Miekin näytin meidän isännälle että miehän oon vasta aloittelija näissä kasvatushommissa. Se kun aina naureskelee että pitäiskö ostaa taas uusi olohuoneenpöytä että orkideoita mahtuisi lisää.

Ihkua, en siis ole ihan hukkumaisillani purnukoihin, kun katson muiden kuviasilmän iskuPaitsi, että aikalailla nuo on meilläkin taimiastiat levinneet sinnekin, mihin niiden ei pitänyt levitä.Mut kohta saan ne kasvariin, ihan varmasti, vakuuttelen itselleni näin ainakin. Kurkut ja kurpat on vielä kokonaan kylvämättä, puhumattakaan niistä krasseista ja tuoksuherneistä! Huh, paljon, todella paljon on vielä kylvettäväänaurua

Voi kun tuli hyvä olo, kun katsoi Pirkko-Martan kuvia. silmän isku Justiinsa kylvin melkein viimeiset siemenet ja taas tuli mieleen, että mihinköhän nekin saa mahtumaan. Keksin, että autotallin remontin alta (siitä tulee mulle työhuone) saan pelastettua oman ompelupöytäni ja se mahtuu yläkerran aulaan. Aula onkin vielä säilynyt tyhjänä. Saa lyötyä kaksi kärpästä yhdellä iskulla: tyhjennettyä autotallia pöydän verran ja kokonainen pöytä lisää säilytystilaa. Eikö mulla ole kuin vasta n. 500 purkkia.

Noita Pirkko-Martan kuvia ei kyllä nauramatta voinut katsella, voi taivahan vallat ja kaikki taimet niin kauniisti purkeissaan, mikä mieletön urakka! Mielessäni olen ihmetellyt kuinka saatte taimista suhteellisen vahvoja vaikka ovat kaukana ikkunoista, taikojako teette? Minulla tuntuu tulevan honteloita ikkunallakin.