Lisätilaa taimille

Kiessus kun on Pirkko-Martalla kylvöksetoho! Pakko olla hehtaarien tontti mihin nuo pääsee pykäämään. Mites jos haluaa katsoa uutiset, otetaanko silloin vain taimipurkki sohvalta syliinnaurua?

Eipä voinut kuin hymyillä, kun Pirkko-Martan taimihuushollia katseli. Kyllä siinä varmaan jo kysytään rakastamisen rajoja, jotka kuvista päätellen ovat äärettömiin venyvät.

Pirkko-Martan avulla me muut olemme saaneet synninpäästön, kiitokset siitä hänelle.naurua

Jess!  Jollain on mennyt vielä paljon överimmäksi kuin minulla!   kieli ulkoa

Ja itsekin tuskailen koko ajan, että mihin taimet, mihin taimet...tarvis laittaa taas isompiin ruukkuihin, tila on loppu, ja pihalle ei voi viedä (chiliä, paprikaa ja tomaattia) ennen kuin kuuluisasti 10.6.!

Kysymys - millä annat noille taimille tarpeeksi valoa?  En tajua, esim. pöydän alatasolla olevat...?

Itsellä pärjäilevät ikkunalaudalla ja keittiönpöydällä luonnonvalossa ja keittiön kaapinpäällinen on TÄYNNÄ kahden 21 W eslin alla.

Niin, minun PITI kanssa antaa näitä taimia vaikka keille, mutta nyt kun ripsiäiset riivaavat, eihän näitä voi kellekään antaa, ainakaan sisätiloihin!  ärtynyt

Jopas on kommentteja! Isäntäkin sanoi äsken, että misäs luen lehden? Sanoin et odotas vähän, teen tilaa ja siirsin osan pöydältä lattialle. Onhan sitä napinaa kuultu, mutta sanon aina vaan, että kohta helpottaa kun saa kokonaan terassille ja kasvihuoneisiin. Kyllä taimilla on ottajia, kun ovat siinä vaiheessa että luovutan niitä ilomielin pois. Ei mulle jää kuin murto-osa taimista.

Mielelläni kylvän ja laitan, tämä on minulle hyvää terapiaa ja hermoja rentouttavaa hommaa. Ei hoitolapset mene olkkariin, jos aikovat, portti menee kiinni.

Toisella sohvalla istutaan ja katsotaan telkkaria, siihen en ole vielä uskaltanut laittaa mitään, enkä aiokkaan.

Valoa saavat isoista lämpöikkunoista, iesteri sanoi kerran minulle, että sen takia onnistuu kukkien kasvatus, kun auringonvalo aurinko on suotuisa tälle lämpöikkunalle. Pitäneekö paikkaansa, mutta onnistunut on siitä alkaen kun aloin tämän hulluuden.

Silloin ovat taimet alatasolla, kun ei ole enää muuta paikkaa laittaa ja varsinkin yöksi. Päiväthän olen melkein nyt säännöllisesti pitänyt lasitetun terassin pöydillä ja ikkunalaudoilla.

Niinpä, Pirkko-Martta antoi synninpäästön meille muille, mutta kukas Pirkko-Martalle?  No ei vainenkaan, on sinulla ymmärtäväinen isäntä. Onnittelen!

Hyvä on, tunnustan. On niitä täälläkin, tässä osa

olohuoneessa

Akvaarion alla lisää tulossa. Oikeassa alanurkassa yksi itänyt särkynyt sydän. Toivottavasti. Tai sitten se on rikaruoho cool

Käytävä.

Käytävän lattia. Nyt tästä jo mahtuu kulkemaan.

Käytävän naulakon alus. Isännän kengät ovat saaneet väistyä.

Pojan huoneessa ihmekukkaa.

Kellarissa ensihoitoyksikkö vauvoille ja vasta koulituille.

Tuoksuherne on itänyt, "riittävyys 16 metrille" Jee.

Pimeässä nurkassa muutama liljansipuli...

Kärhö kärhöilee jo. Ja rikkaruoho eli maahumala joka varjostaa kesällä ruukkua kukkii

On makeita nuo teidän kylvömäärät! Ite yritän joka päivä kylvää jotain vähän, silleen et kun ensin koulin lajin tai pari ja sit kylvän jotain lajin tai pari Tänää multii meni kurpitsa ja pensaskrassia pikkuisen.Lisäksi valkosääkukkaa.Yritän vaan vakaasti uskoa siihe, että KOHTA,ihan KOHTA pääsee viemään purkit ja purnukat kasvariin. Kasvariin ajattelin koekylvää salaattia. Ite en voi enää levittäytyä taimipotteineni ku ulko-ovesta uloskieli ulkoa

Jess, toi MirjaM:n huussholli näyttääpi hyvälle, Muillakin on samanlaista. naurua

Ja mun poikakaverini kehtas kitkuttaa, kun taimia on kumminkin vain ikkunalaudat täynnä (sekä omani että sen kämpän). Taidan vähän vilauttaa sille...... penttiä. silmän iskunaurua Onneksi se aina joskus tajuaa pysähtyä ihastelemaankin mun kasvejani. Noh, kun kesä koittaa, kitinä vaimenee. Ja itsekasvatetut tomaatit saavat miehen viimeistään hyrisemään.

Niin, en ilennyt laittaa kaikkia ottamiani kuvia...cool

Laitas vaan kaikki kuvat, tämä on niin mukavaa katseltavaa ja saa nauraakkin toisten kommenteille. naurua

pöh.naurua

No seuraava huone; neulekoneen alus, 60 litran astiat daalioita

Akvan reunat ja päällinen on keväisin kovasti miehitetty, joskin hukkuneita saa toisinaan onkia.

Eikä tässäkään vielä kaikki naurua

Viherhuoneen keväistä sekasortoa - taimipöttejä on siellä sun täällä ja ikkuna-aukkoihin on tehty hyllyköt kevätsesonkia varten...

...ja kaupasta ostettu lattialle...

ja olohuoneessakin on jo muutama.

Inkillä ainakin on tyyliä - Mariskoolit idätysastioina silmän isku

Ja skoolit tiettykin halpoja kopioita - pääsiäiseksi yritin kasvattaa partaohraa, mutta tuli vähän harva parta - onneksi timotei iti paremmin

Onnellisella on viherhuone.

Joko tuo välineurheilu tällekin alalle tulee, tulevana trendinä mariskoolit ja seuraavana kauhaksi hopeiset kakkulapiotnaurua

Meillähän on vielä pientä tuo taimien määrä, tosin tänään lainasin lasten pöydän taimialustaksi, mutta hövelisti lupasivat, kun kerroin että vain vähäksi aikaa.

Upeita ja kekseliäitä istutuksia ja istutuspaikkoja teillä on. Inkin kakkuvuokakin kiva idea, itse olen tehnyt talvella noihin vain jäälyhtyjä, mutta idätyshommaan en ole sitä huomannut laittaa

MirjaM , tietty huomasin heti , että sinulla on värinokkostakin tuolla kuvassa. Voisko joskus , kun kasvavat , saada tuosta tummasta punaisesta pientä alkua ??

Jeps, tummia on eri näköisiä, yhden tosi näyttävän kaksivärisen violetin sain viime kesänä täältä joltakin kirjeessä. Pitää kesemmällä laittaa edelleen kiertoon