Nythän näet sen itävyyden kun ne on kylvetty esikasvatukseen. Pidetään peukkuja että itämisprosentti on vielä kohtuullinen.
Vaikka olis 50% niin saat ihan reilun määrän taimia noista siemenistä. Mä luulin että meinaat kylvää ne suoraan kasvupaikalleen. Sinne olisit voinut ripotella kaikki siemenet kerralla.
Niin ajattelin itsekin ensin, mutta halusin varmistaa, että saan terhakoita taimia jotka sitten varmasti jaksavat talvehtia.
Laitoin joka pottiin 4-5 siementä, eli eiköhän sieltä jotain nouse!
Hyvin on liuskikset itäneet!
Multa oli pihan perältä kasasta ja täynnä rikkiksen siemeniä, täytyy niitä sitten nyppiä kun koulin nuo. Näitä voi riittää sinne Kurpan taimivaihtoon, jos joku haluaa?
Kuva vielä…
Hienoa että itivät. Uskoin kyllä niin, mut eihän sitä koskaan ihan varma uskalla olla.
Laita sinne taimivaihtoketjuun maininta jos haluut varmistaa et tarjous huomataan.
^
Hengissä ollaan talven jälkeen🎶
Liuskasalkoruusu, Alcea Ficifolia-Ryhmä
Kuuluu kaikkein varmimmin monivuotisena säilyviin salkoruusuihin. Monivuotisuutta edistää, jos leikkaa kukkavarren poikki heti kukinnan jälkeen. Pörriäiskasvi, kukkii kesä-elokuu, kasvupaikka aurinkoinen. Korkeus 180 cm
Tämä kuva on Ruotsista. Siellä kasvaa joka talon seinustalla köynnösruusut ja liuskasalkoruusut.
Mielestäni liuskasalkoruusulla on kauniimmat lehdet kuin tavallisella salkoruusulla.
Ihana väri! Minulla on näitä siemeniä ja laitan kylvöön niitä keväämmällä.
Salkoruusujeni sekaan on kasvanut liuskasalkoruusuja. Mitä ihmettä?
Siirsin salkoruusut tähän kahdesta eri paikasta tänä keväänä. Olenko ripotellut siemenkirjeessä olleita liuskasalkoruusun siemeniä jo olemassa olevien kasvien juurelle aiemmin, ja nyt ne alkavat kukkia? Vai mitä tässä on tapahtunut?
No nyt on Nuulta saadut liuskasalkoruusut kukassa! Siemenet olen kylvänyt toissa keväänä.
Tässä on monen väristä! Aivan ihania ![]()
Liuskasalkoruusun herkkä kukka
Olin tän viestin vahingossa laittanut salkoruusu-ketjuun, siirsin tänne nyt. Ajallisesti ei tullut ihan oikeaan paikkaan, pitäis olla ennen Hennin viestiä.
ei mulla viime vuonna tän väristä ollut. Oli yks tumma joka kukki, ei muita. Tarkistin muistiinpanoista et oli taimia useita, siemenkirjeestä saatu (tiedot :värit valkoisesta tummaan punaiseen) Hankikylvönä laitettu helmikuussa 2023.Tällainenkin kukkii parhaillaan
Ihania hempukoita! ![]()
Onko tuossa etualalla kaunopunahattu ”green twister”?
Ihan tavallista vaan, vasta aukenemassa.