kiitosta vaan nyt sitten tiedän senkin. kuinkahan kauan menee 5 cm taimen kasvaminen tuommoiseksi ;D?
Kiva että oli juuri tuo, minä en osaa sanoa, itsellänikin on vasta noin 15 senttinen ja sekin on vienyt ainakin pari-kolmevuotta. Mutta varmaan paremmalla hoidolla voi kasvaa nopeamminkin....siis jos on hyvä multa ja lannoitettakin joskus
no huh huh aikas hidas kasvuinen.. *huom: en ole kärsivällinen persoona* argh.. no saa se silti mun luona asua jospa joskus saisin sen isoksi kauniiksi tyräkiksi..
Mikähän tämä pensas on?
Lähikuva lehdistä:
Olisikohan Aucuba japonica, kiiltopensas?
Eilen koulutarvikeostoksilla hyppäsi kärryyn Tarjoustalossa lapun mukaan "pikkuliisanjuoru" (ilman mitään latinankielistä nimeä). Ainakin kasvikortin mukaan tämä on jotain aivan muuta, mutta mitä?
Valittelen huonoa kuvanlaatua... ja opettelen vielä joskus jonkun kuvankäsittelyohjelman käytön.
Tuo on Callisia repens, liisantyyny
tässä oisi pari tuntematonta kasvia.
nro1.
nro2.
alempi on kait joku tyräkki..
Ykkönen on nahkamuori, joka viihtyy hyvin esim. amppelissa.
Alempi Raitavompun kasveista vois olla joku paksujalka eli madagaskarin palmu... tai sit ei
en usko että on paksujalka.. kun on tosi pieni kasvi
Itse ostin alimmaisen kasvin madagaskarin palmuna.
tässä vielä yksi:
no jos on madakasgarin palmu ni oon tosi iloinen se on ollu mun hankinta listalla pitkään ja yheltä tutulta sain pari pistokasta tosta ja piikkikruunusta. ton toisen nimeä hänkään ei tiennyt..
Olisko se kuva 1 muorinkukka ja se "vielä yksi" herttaköynnös
Raitavomppu, kyllä sinulla tosiaankin taitaa olla madagaskarinpalmu. Kuvasta voisi päätellä, että haarautunut alaosa kasvaa isommasta "patukasta"... Se "patukka" näyttää kovasti madagaskarinpalmulta. Jotkut yksilöt haarautuvat - kaupoissa näkyy aika usein sellaisia, pieniä. Minulla on semmoinen täysin haarautumaton madagaskarinpalmu, tällä hetkellä jotain 40 cm korkea. Lehtitupsu siellä latvassa, muuten "kalju". On kiva ja helppohoitoinen kasvi. Tosin myrkyllinen, eli jos taloudessa on kissa, niin kannattaa laittaa jonnekin kissan ulottumattomiin.
Kuvasta 1 tuli minulla mieleen soihtuköynnös...
1 on jokin Peperomia,ehkä nahkamuori, toista en tiedä, epäilyttää kyllä vähän tuo paksujalka, mutta...viimeinen kukka on mielestäni herttaköynnösvehka, Philodendron scandens.
kiitoksia vastauksista. herttaköynnösvehkaa epäilin mutta en ollut varma.
ja ei, meillä ei ole kissoja, mutta opiskelia kämppääni ajattelin sellaisen joskus vuoden päästä (kunhan selviää minne pääsen opiskelemaan) ottaa, jos tarpeeksi tilaa löytyy ja isännöitsijä antaa luvan kotieläimeen. Tällä hetkellä kotona on 2 suomenlapinkoiraa, mutta niitä ei nuo kasvit kiinnosta ja kyseinen kasvi on ikkunalaudalla mun ja pikkusiskon huoneessa,eikä koirat saa sinne tulla kun pikkusiskolla on hieman allergiaa.. vaaraa ei siis pitäisi olla
Nahkamuori se ykkönen on ! Olen sen aiemmin täällä "asiantuntijalta" saanut selville, kun itsellänikin sellainen on ja muoreja on tosi paljon. Nahkasta- en ollut silloin vielä ennen kuullutkaan.