Joo, okapoka! Se oli silloin, kun jostakin syystä sitä tuntui tulevan vastaan oikealla ja vasemmalla - eikä enää kellekään visiitillä pistäytyjällekään kelvannut. No, nyt ei kyseistä kasvia ole ollut minulla enää muutamaan vuoteen, ja sanoisinpa, ettei juuri nyt ole ikäväkään…:=))
Mullapa on...
Sama täällä, mutta ihan pieni on vielä. Saatu täältä pentistä.
Hei, pyytäisin tunnistusta kolmelle kukalleni, kiitos! :)
Keskimmäinen lienee tuoksutraakkipuu, alimmaisen nimeä en saa näppiksestäni ilmaan, se vaan pyörii nappuloiden takana piilossa... Ylimmäistä en tunnista.
ylin lie köynnösvehka, alin amatsoninlilja
Olikohan tuo alimmainen Amatsoonin lilja näyttäis siltä.
Kiitos paljon kaikille! Kysyisin vielä, kannattaisiko istuttaa Lucky Bamboot multaan, ovat vuoden verran kasvaneet vedessä?
Niin, köynnösvehkasta vielä sen verran, että musta tuntuu ettei se ole kasvanut vuosiin yhtään… On olohuoneen vitriinin päällä, eikä saa suoraa aurinkoa, ikkuna on länteen. Paikka ei kai ole otollinen. Sen vieressä on Madagascarin Jewel, joka on myös vähän ruipan näköinen, eli taitavat molemmat olla väärässä paikassa. Osaisiko joku antaa vinkkejä?
Minä istutin omat Lucky bamboot multaan kai pari vuotta sitten, kun kasvoivat liian isoiksi, maljakko ei pysynyt enää pystyssä... Hyvin ovat viihtyneet mullassakin, kasvaneet vaan lisää. Korkein piti jo katkaistakin viime kesänä, mutta ei tuo siitäkään tuntunut suuttuvan. Kyllä ne vedessäkin ehti olla useamman vuoden, joten kyllä ne siinäkin pärjää....
Kiitos Tiny
Mitähän amppeliraasuja tuli ostettua. Kuvassa poloiset ovat kylvyssä, mukana kun tuli rutikuiva multapaakku.
Äkkiseltään veikkaisin jotakin juorua, mutta en ole mikään huonekasvien asiantuntija…
Eikös toi ole joku soihtuköynnös tai ainakin sukulainen. Mulla oli ton näköinen joskus ja olikohan satues kun sen tunnisti.
Sorruin tänään ostamaan kasvin joka oli nimetty muorinkukaksi "Happy Bean". Kuitenkin luki myös, että mehikasvi onnen papu. Kameraa ei minulla ole,mutta löysin kuvan netistä:
Osaako joku kertoa, mikä kasvi on ja miten hoidan. Kasvin lehdet ovat pitkulaiset, jäykät ja niiden keskellä kulkee ura.
Kirjosoihtuköynnökseksi minä olen omaa tuollaista kutsunut. Siis tuosta Välkkeen kuvasta puhun…
No, soihtuköynnöksenä minäkin sen olin ostavinani, mutta sitten näin kuvia muun näköisestä soihtuköynnöksestä ja menin jo vallan sekaisin. Kaupan kärri oli täynnä sekalaisia kukkia, ja se pisti ummikon sekaisin. Muuten ei ole lajilla ja nimellä niinkään väliä, mutta helpompu katella hoito-ohjeita kun tietää millä etsiä.
Kukat siinä on aika olemattomat.
Kiitos taas kaikille tietäjille !
välke…tuo sinun amppelikukkasi ei ole ainakaan aeschynanthus eikä columnea… siis ei soihtuköynnös!! luulisin kuitenkin, että läheistä sukua posliinikukille…